Українська мова 4 клас І семестр (за підручником М.Д. Захарійчук) - 2015 рік
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Мова і мовлення (3 год) |
||
1 |
Мова — жива скарбниця історії народу |
|
2 |
Розвиток мови. Старі та нові слова |
|
3 |
Культура мовлення та спілкування |
|
Текст (10 год) |
||
4 |
Тема, основна думка, заголовок тексту |
|
5 |
Тема, основна думка в текстах — розповідях, описах, міркуваннях |
|
6 |
Засоби зв’язку речень у тексті |
|
7 |
Поділ тексту на частини. План тексту |
|
8 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання запитань і відповідей на задану тему |
|
9 |
Текст-міркування: твердження, докази, висновки |
|
10 |
Закріплення знань про текст міркування |
|
11 |
Побудова тексту-опису, тексту-розповіді |
|
12 |
Художній і науково-популярний тексти-описи |
|
13 |
Замітка в газету. Перевірна робота. Диктант № 1 |
|
Речення (9 год) |
||
14 |
Аналіз перевірної роботи. Речення за метою висловлювання та інтонацією. Повторення вивченого |
|
15 |
Головні та другорядні члени речення. Діалог |
|
16 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту опису за змістом малюнка |
|
17 |
Зв’язок слів у реченні |
|
18 |
Поширення речень словами та словосполученнями |
|
19 |
Однорідні члени речення. Головні та другорядні однорідні члени речення |
|
20 |
Однорідні члени речення. Інтонації перелічування та протиставлення (кома, сполучники) |
|
21 |
Складання речень з однорідними членами |
|
22 |
Закріплення знань про однорідні члени речення. Перевірка знань з мови («Мова і мовлення». «Текст». «Речення») |
|
Слово. Значення слова (4 год) |
||
23 |
Аналіз перевірної роботи. Повторення й узагальнення вивченого про слово |
|
24 |
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінцівки |
|
25 |
Будова слова. Спільнокореневі слова. Форма слова |
|
26 |
Частини мови. Узагальнення й повторення вивченого |
|
Іменник(20 год) |
||
27 |
Іменник як частина мови. Повторення вивченого |
|
28 |
Іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність іменників |
|
29 |
Рід іменників |
|
30 |
Змінювання іменників за числами |
|
31 |
Відмінювання іменників за відмінками. Початкова форма іменника |
|
32 |
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів) |
|
33 |
Відмінювання іменників жіночого й чоловічого роду із закінченням -а, -я в однині |
|
34 |
Закінчення іменників жіночого роду на -а, -я в родовому відмінку |
|
35 |
Закінчення іменників жіночого роду на -а, -я в орудному відмінку однини |
|
36 |
Змінювання іменників чоловічого роду без закінчень в орудному відмінку однини |
|
37 |
Закінчення іменників чоловічого роду на -ар, -яр у родовому й орудному відмінках однини |
|
38 |
Відмінювання іменників чоловічого роду — назв істот у давальному та місцевому відмінках однини |
|
39 |
Відмінкові закінчення іменників середнього роду в однині |
|
40 |
Урок розвитку писемного мовлення. Вибірковий переказ тексту з елементами опису |
|
41 |
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з’], [ц’], [с’] перед закінченням -і в іменниках різного роду |
|
42 |
Закріплення знань про зміну приголосних в іменниках |
|
43 |
Визначення роду, числа, відмінка іменників. Перевірна робота. Аудіювання |
|
44 |
Чергування кореневих звуків [о], [е] з [і] в іменниках жіночого та чоловічого роду з основою на приголосний |
|
45 |
Відмінювання іменників у множині |
|
46 |
Перевірка знань з мови («Іменник») |
|
Прикметник (18 год) |
||
47 |
Аналіз перевірної роботи. Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні |
|
48 |
Урок розвитку писемного мовлення. Письмовий переказ |
|
49 |
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значеннях |
|
50 |
Уживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах |
|
51 |
Змінювання прикметників за родами й числами у сполученні з іменниками |
|
52 |
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині та множині. Відмінкові закінчення прикметників з основою на твердий приголосний |
|
53 |
Відмінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині |
|
54 |
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників |
|
55 |
Практичні вправи на визначення відмінків прикметника. Перевірна робота. Диктант № 2 |
|
56 |
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом |
|
57 |
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини |
|
58 |
Закріплення знань про правопис прикметників зі знаком м’якшення. Перевірна робота. Контрольне списування |
|
59 |
Вимова та написання закінчення -ій у прикметниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках |
|
60 |
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників |
|
61 |
Вимова й написання найуживаніших прикметників із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк- |
|
62 |
Відмінювання прикметників у множині |
|
63 |
Закріплення знань про правопис прикметників у множині |
|
64 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання запрошення |