Українська мова 4 клас І семестр (за підручником М.Д. Захарійчук) - 2015 рік

РЕЧЕННЯ

Урок 19. ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. ГОЛОВНІ ТА ДРУГОРЯДНІ ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ

Мета: вчити учнів виявляти в реченні однорідні члени речення (головні та другорядні); розвивати вміння визначати однорідні члени речення і виконувати навчальні вправи із ними; розвивати увагу, мовлення школярів; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
  3. Перевірка домашнього завдання (вправа 66, с. 33)
  4. Каліграфічна хвилинка

Щщ Щщ Щщ що тиж ня щотижня

— Виконайте звуко-буквений аналіз цього слова.

— Розставте слова, які починаються складом що-, у певному порядку. Запишіть їх у зошити.

Щодня, щогодини, щотижня, щохвилини, щосекунди, щомісяця.

  1. Робота з деформованим текстом

— Прочитайте.

— Запишіть речення в такому порядку, щоб утворився текст.

ХЛІБ

Потім зерно зібрали, змололи, тісто замісили — хліб спекли. (4) І лежить хліб — золотий, теплий, пахучий, руками роботящими подарований. (5)

Принесли хліб і на стіл поклали. (1)

Робочі руки зерно в ріллю посіяли. (3)

Лежить хлібина золота і ніби до сонця промовляє: любіть мене, шануйте мене, їжте та здоровими будьте. (2)

—  Установіть зв’язок слів у реченні, що відповідає схемі (третє речення).

  1. Постановка проблеми

— Ви вже знаєте, що у реченні є головні і другорядні члени речення. Всі вони важливі, бо кожен із них виконує свою роботу. Всі члени речення пов’язані між собою.

— Виявляється, у реченнях можуть бути однорідні члени.

— Замисліться над змістом слова «однорідні».

— Як ви розумієте поняття «однорідні члени речення»?

— Вони близькі чи далекі за своєю роботою в реченні?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми дізнаємося, які члени речення називають однорідними; будемо вчитися визначати їх на письмі та вимовляти з правильною інтонацією.

  1. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  2. Робота за вправою 67 (с. 34)
  • Читання і переказ поданого у вправі текста учнями.
  • Вибіркове списування з граматичним завданням.
  • Робота за схемою виділеного речення.
  • Складання схем підкреслених речень.
  1. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 34)
  2. Робота за вправою 68 (с. 35)

— Ви хочете дізнатися, чи зрубала лісничиха яблуню?

— Хто їй став на заваді?

— Для цього прочитаємо текст, поданий у вправі 68.

— Розкажіть, як далі розвивалися події.

— Випишіть із тексту речення з однорідними головними або однорідними другорядними членами речення.

— Яким членами речення є однорідні члени?

— З яким словом у реченні зв’язані?

— З якою інтонацією їх слід читати?

— Зверніть увагу на те, як позначається перелічування на письмі.

  1. Фізкультхвилинка
  2. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
  3. Творчий диктант

В лісі росли берези, дуби, ...

Повітря було чисте, ...

А скільки під ногами грибів-боровиків, ...

Весело співали дрозди, ...

  1. Самостійна робота (вправа 69, с. 35)
  • Редагування учнями тексту за допомогою слів з довідки.
  • Добирання заголовка до тексту.
  • Списування з граматичним завданням.
  1. Гра «Хто швидше?»

— Складіть і запишіть речення за моделлю.

Варіант 1. Хто?, хто?, хто?, хто? що роблять? де?

Варіант 2. Хто? що роблять?, що роблять?, що роблять? де?

  1. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що називають однорідними членами речення?

— Які члени речення можуть бути однорідними?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 70 (с. 36).




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити