Українська мова 4 клас І семестр (за підручником М.Д. Захарійчук) - 2015 рік

ПРИКМЕТНИК

Урок 64. УРОК РОЗВИТКУ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ЗАПРОШЕННЯ

Мета: формувати в учнів уміння складати й оформляти запрошення з орієнтацією на читача; закріплювати навички вживання звертань; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати уважне ставлення до людей, культуру спілкування.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Шифрувальник»

Ця буква стоїть в алфавіті між буквами «ер» і «те».   (С)

Перша буква у слові вінок.                               (В)

Остання буква алфавіту.                                 (Я)

Що стоїть посередині Полтави?                        (Т)

Буква ця, неначе бублик,

мов обручик,— хоч котись!

Здогадався? Посміхнись,

називай, не помились.                                    (О)

2. Складання «Асоціативного куща»

— Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово свято?

— Яке ж свято наближається? (Новий рік)

3. Робота довідкового бюро (розповіді учнів) (див. додатковий матеріал до уроку на с. 146)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— У святкові дні люди запрошують одне одного на гостину, щоб поділитися своєю радістю, вітають одне одного листівками, телеграмами.

— Кому можна написати запрошення? (Рідним, друзям, знайомим)

— Сьогодні на уроці ви будете вчитися правильно писати запрошення.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Ознайомлення з поняттям «запрошення»

• Запрошення є символічним вираженням особливої уваги до їхнього одержувача.

• Запрошення можуть адресуватися конкретній особі, кільком особам або цілому колективу.

• Запрошення містять пропозицію взяти участь у певному заході.

• Чим багатолюдніші прийоми ви збираєтеся зробити, тим раніше слід запрошувати на нього гостей: за 10 днів або за тиждень.

2. Виставка-огляд різних видів запрошень

Доцільно звернути увагу учнів на те, що запрошення — важливий атрибут підготовки до торжества. Люди, що одержали запрошення, у першу чергу звертають увагу на оформлення й прикраси запрошувальної листівки.

    3. Робота за малюнками до вправи 232 (с. 102)

Розгляньте малюнки, вміщені у підручнику.

— За допомогою чого можна запрошувати гостей на певну подію? (Запрошувати гостей можна по телефону, особисто, письмово, за допомогою електронної пошти.)

   4. Ознайомлення зі структурою написання запрошення

5. Робота з мовним матеріалом

Стандартні вирази запрошень

• Запрошуємо Вас; тебе;

• маємо честь запросити Вас на;

• дозвольте запросити Вас;

• будемо вдячні Вам за участь;

• ми були би вдячні Вам, якби Ви змогли відвідати;

• прийміть наше запрошення;

• просимо взяти участь...

Матеріал для написання запрошення

• На вже готових листівках з готовим текстом запрошення і в конвертах. Такі листівки купують у магазині.

• На готових листівках без готового тексту. Туди потрібно вписувати текст власноруч, індивідуально.

• На листівках чи оригінальних запрошеннях з паперу, тканини або пергаменту.

Такий вид запрошень найдорожчий, ексклюзивний.

• На простому або спеціальному білому папері або папері іншого кольору із віддрукованим або особисто намальованим візерунком і картинками або без них.

6. Ознайомлення зі зразком запрошення

— Прочитайте запрошення, яке склав брат Іван для своєї сестрички, на с. 102 підручника.

— Чи дотримався він структури підписання запрошення?

7. Робота в «Зошиті з розвитку писемного мовлення»

8. Фізкультхвилинка

9. Самостійна робота учнів

Учні складають запрошення та записують його в зошит.

   10. Колективне слухання та редагування кількох учнівських робіт

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що вчилися робити?

— Які правила складання запрошень запам’ятали?

— Що вдалося? Що особливо сподобалося?

— Яких труднощів зазнали під час уроку?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити