Українська мова 4 клас І семестр (за підручником М.Д. Захарійчук) - 2015 рік

ТЕКСТ

Урок 8. УРОК РОЗВИТКУ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ЗАПИТАНЬ І ВІДПОВІДЕЙ НА ЗАДАНУ ТЕМУ

Мета: вчити учнів складати запитання і відповіді, об'єднуючи їх однією темою; збагачувати лексичний словник; викликати бажання передавати свої враження влучними образними виразами; розвивати зв'язне мовлення, творче мислення, уяву, увагу, пам'ять, спостережливість; виховувати інтерес до вивчення української мови.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Уроки творчості, натхнення уроки,

Добра і радості, і мудрості глибокої,

Усі шляхи тернисті перейти

Уроки творчості поможуть вам завжди.

  1. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вступне слово вчителя

— Я не знаю людини, яка б не любила слухати музику та пісні. Співи оточують нас від самого початку нашого життя.

Перший спів, який ми чуємо,— це колискова, яку нам співає мама або бабуся, і в ній бринить материнське тепло, любов та ласка.

Спілкування дорослих з малятами за допомогою художнього слова не обмежується колисковими піснями. Дитині потрібні не лише ніжні, лагідні звуки колисанки під ритмічне погойдування колиски. Їй потрібна активність, яка б розвивала рухи, мислення, викликала жвавість, бадьорість, поліпшувала настрій.

І одним з видів такого спілкування стали забавлянки (утішки) — коротенькі пісеньки або віршики, поєднані зі своєрідними вправами і покликані зміцнити дитину фізично, підтримувати радісний, бадьорий настрій.

Печу,печу хлібчик

Дітям на обідчик...

Або:

Ковальок, ковальок,

Підкуй чобіток.

У давні часи люди вірили у магічну силу слова. Так з’являлися заклички до дощу, сонця, хмар: прохання, щоб пішов чи припинився дощ, вийшло сонце чи розійшлися хмари.

—  Відновіть закличку, використавши слова з довідки.

Вийди, вийди, ...,

На дідове...

На бабине...

На наше...

Слова для довідки: подвір’ячко, полечко, зіллячко, сонечко.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми спробуємо відновити зміст деяких дитячих пісеньок, будемо вчитися складати запитання і відповіді на задану тему. А допоможе нам у цьому матеріал, вміщений у вашому підручнику на с. 18, а також у зошиті з розвитку писемного мовлення.

  1. РОБОТА З МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ
  2. Робота за малюнком (с. 18)

— Розгляньте малюнок.

— Де відбувається зображена подія?

— Яка частина доби зображена на малюнку?

— Хто зображений на малюнку?

— До кого звертаються хлопчик і дівчинка?

— Чому ви так уважаєте?

  1. Робота за підручником (вправа 29, с. 18)
  • Мовчазне читання тексту української дитячої пісеньки.

— Як написано цю пісню? (У формі діалогу)

— Між ким відбувається розмова?

  • Робота в парах. Утворення словосполучень.

Місяць

сплять

мрії

Діти

водить

луг і річку

Сон

сторожить

в колисаночках

  • Робота зі словами.

— Вставте пропущені букви, користуючись вправою 29.

— Вчіться правильно звертатися!

Місяць — місяц... — місяченьк...

Сторож — сторож... — стороженьк...

  • Відновлення речень.

— Чи зрозуміли ви, що запитують діти у місяця?

— Прочитайте відповіді місяця.

— Які слова потрібно вставити у питальні речення?

Запис учнями відновлених речень у зошити.

(Що сторожеш ти?

Хто є в тих хатах?

Про що мрії ті?)

  • Робота в парах.

Читання пісеньки. Інтонування речень.

  1. Хвилинка каліграфії

Дд Бб Уу Єє Ук ут єд нє єдиний майбутнє

Діти — майбутнє України.

  1. Фізкультхвилинка

Іди, іди, дощику,

Зварю тобі борщику

У новому горщику

Та поставлю на вербі,

Щоб не з’їли комарі.

Буде вам, буде й нам,

Буде всім комарам.

  1. РОБОТА В «ЗОШИТІ З РОЗВИТКУ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ»
  2. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що цікавого дізналися на уроці?

— Що навчилися складати?

— У чому зазнали труднощів?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити