Українська мова 4 (за підручником Л.О. Варзацька) - 2015 рік
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ УРОКУ |
ТЕМА УРОКУ |
№СТОР. |
ДАТА |
І семестр (64 години) |
|||
Мова і мовлення |
|||
1. |
Мова в житті народу. (Вправи 1-4) |
8 |
|
2. |
Збагачення мови новими словами. (Вправи 5—10) |
11 |
|
3. |
Культура мовлення і культура спілкування. (Вправи 11-15) |
13 |
|
Текст |
|||
4. |
Повторення відомостей про текст. Ознаки тексту. (Вправи 16-20) |
15 |
|
5. |
Які бувають тексти. Текст-опис, текст-розповідь, текст-міркування. (Вправи 21-25) |
17 |
|
6. |
Тема і основна думка тексту. (Вправи 26-30) |
20 |
|
7. |
Урок розвитку мовлення. |
21 |
|
8. |
Текст-опис. (Вправи 31-36) |
22 |
|
9. |
Будова тексту. (Вправи 37-42) |
24 |
|
10. |
Поділ тексту на частини. План. (Вправи 43-46) |
26 |
|
11. |
Про одне і те ж по-різному: науково-популярні та художні тексти. (Вправи 47-52) |
28 |
|
12. |
Контроль навчальних досягнень. Списування. |
29 |
|
13. |
Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок з теми «Текст». (Вправи 53-57). Тематичне оцінювання. |
зо |
|
Речення |
|||
14. |
Речення. Види речень за метою висловлювання. (Вправи 58—62) |
32 |
|
15. |
Урок розвитку мовлення. |
34 |
|
16. |
Головні та другорядні члени речення. Зв'язок слів у реченні. (Вправи 63-68) |
34 |
|
17. |
Тренувальні вправи на побудову та поширення речення. (Вправи 69-73) |
36 |
|
18. |
Головні та другорядні однорідні члени речення. (Вправи 74-79) |
38 |
|
19. |
Поєднання однорідних членів речення сполучниками. (Вправи 80-84) |
40 |
|
20. |
Узагальнення вивченого про речення. (Вправи 85-89) |
42 |
|
21. |
Контроль навчальних досягнень учнів за темою «Мова і мовлення. Текст. Речення». |
43 |
' |
22. |
Урок розвитку мовлення. |
43 |
|
Слово. Значення слова. Частини мови |
|||
23. |
Аналіз контрольної роботи. Частини мови: повторення вивченого у 1-3 класах. (Вправи 90-94) |
44 |
|
24. |
Вживання слів у прямому та переносному значенні. (Вправи 95-99) |
46 |
|
25. |
Слова порівняння у текстах-описах. (Вправи 100-104) |
48 |
|
Іменник |
|||
26. |
Іменник. Повторення вивченого про іменник. (Вправи 105-107) |
50 |
|
27. |
Відмінювання іменників. (Вправи 108-113) |
52 |
|
28. |
Вправляння у відмінюванні іменників у однині. (Вправи 114-119) |
54 |
|
29. |
Урок розвитку мовлення. |
55 |
|
30. |
Розрізнення відмінків іменників. Відмінність родового і знахідного відмінків. (Вправи 120-125) |
56 |
|
31. |
Розрізнення називного і знахідного відмінків. (Вправи 126-129) |
58 |
|
32. |
Особливості давального і місцевого відмінків. (Вправи 130-133) |
60 |
|
33. |
Чергування звуків [і] з [о], [е] в іменниках жіночого і чоловічого роду. (Вправи 134-139) |
62 |
|
34. |
Зміна приголосних в іменниках перед закінченням -/. (Вправи 140-145) |
64 |
|
35. |
Правопис закінчень іменників жіночого та чоловічого роду на -а (-я) в родовому відмінку однини. (Вправи 146-150) |
66 |
|
36. |
Урок розвитку мовлення. Контрольна робота. Письмовий переказ. |
67 |
|
37. |
Аналіз контрольної роботи. Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. (Вправи 151-155) |
68 |
|
38. |
Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. (Вправи 156-160) |
72 |
|
39. |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на твердий, м’який, шиплячий приголосний та -й і -р в орудному відмінку однини. (Вправи 161-165) |
74 |
|
40. |
Контроль навчальних досягнень. Диктант. |
76 |
|
41. |
Аналіз диктанту. Правопис закінчень іменників жіночого роду з нульовим закінченням у початковій формі в орудному відмінку однини. (Вправи 166-171) |
77 |
|
42. |
Паралельні закінчення іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. (Вправи 172-177) |
79 |
|
43. |
Урок розвитку мовлення. |
80 |
|
44. |
Правопис відмінкових закінчень іменників у множині. (Вправи 178-182) |
81 |
|
45. |
Узагальнення вивченого з теми «Іменник». (Вправи 183-188) |
82 |
|
46. |
Контрольна робота за темою «Іменник». |
82 |
|
Прикметник |
|||
47. |
Аналіз контрольної роботи. Роль прикметників у мовленні. (Вправи 189-192) |
83 |
|
48. |
Зв'язок прикметників з іменниками у реченні. (Вправи 193-197) |
86 |
|
49. |
Прикметники-антоніми і прикметники-синоніми. (Вправи 198- 203) |
88 |
|
50. |
Змінювання прикметників за родами та числами. (Вправи 204-213) |
90 |
|
51. |
Урок розвитку мовлення. |
91 |
|
52. |
Відмінювання прикметників. (Вправи 214-219) |
92 |
|
53. |
Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні. (Вправи 220-223) |
94 |
|
54. |
Контрольна робота. Диктант. |
95 |
|
55. |
Аналіз диктанту. Спостереження за зміною закінчень прикметників у різних відмінкових формах. (Вправи 224-228) |
96 |
|
56. |
Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні. (Вправи 229-233) |
98 |
|
57-58. |
Інтегрований урок систематизації і узагальнення знань з теми «Зміна закінчень прикметників у різних відмінкових формах». (Вправи 234-239). Діалог (перевірна робота). |
100 |
|
59. |
Використання прикметників в описі зовнішності людини. (Вправи 240-243) |
103 |
|
60. |
Використання прикметників в описах пейзажу. (Вправи 244-247) |
105 |
|
61-62. |
Інтегрований урок козацької слави (об’єднано з уроком розвитку мовлення). Вимова та правопис прикметників на -ський, -зький, -цький. (Вправи 248-2.52) |
107 |
|
63. |
Вживання знака м’якшення перед закінченням прикметників. (Вправи 253-257) |
ПО |
|
64. |
Вимова та правопис закінчень -ій у прикметниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках однини. (Вправи 258-262) |
111 |
|
65. |
Контрольна робота. Аудіювання. |
112 |
|
66. |
Відмінювання прикметників у множині. (Вправи 263-266) |
113 |
|
II семестр (55 годин) |
|||
Числівник |
|||
67. |
Числівник як частина мови. (Вправи 267-271) |
115 |
|
68. |
Вимова і правопис числівників. (Вправи 272-277) |
117 |
|
69. |
Спостереження за функціональною роллю числівників у реченні. (Вправи 278-282) |
119 |
|
70. |
Вправи на практичне застосування складних і складених прислівників. (Вправи 283-287) |
121 |
|
71. |
Урок розвитку мовлення. |
122 |
|
Займенник |
|||
72. |
Займенник як частина мови. (Вправи 288-291) |
123 |
|
73. |
Особові займенники. (Вправи 292-296) |
126 |
|
74. |
Займенники першої особи однини і множини. Написання займенників з прийменниками. (Вправи 297-301) |
128 |
|
75. |
Займенники другої особи однини і множини. (Вправи 302-306) |
130 |
|
76. |
Займенники третьої особи однини і множини. (Вправи 307-31 1) |
132 |
|
77. |
Роль займенників у текстах. (Вправи 312—315) |
134 |
|
78. |
Контрольна робота з тем «Числівник. Займенник». |
135 |
|
79. |
Аналіз контрольної роботи. Урок розвитку мовлення. |
135 |
|
Дієслово |
|||
80-81. |
Інтегрований урок засвоєння нових знань: введення в тему «Дієслово». (Повторення вивченого про дієслово як частину мови. Роль дієслова в реченні. Зв'язок дієслова з іншими частинами мови Змінювання дієслів за числами). (Вправи 316-324) |
156 |
|
82. |
Змінювання дієслів за часами. (Вправи 325-329) |
139 |
|
83. |
Правопис не з дієсловами. (Вправи 330-333) |
141 |
|
84. |
Неозначена форма дієслова. (Вправи 334-338) |
143 |
|
85. |
Дієслова, що означають незавершену і завершену дію. (Вправи 339-347) |
145 |
|
86. |
Урок розвитку мовлення. |
146 |
|
87. |
Змінювання дієслів теперішнього часу за особами і числами. (Вправи 348-352) |
147 |
|
88. |
Змінювання дієслів майбутнього часу за особами і числами. (Вправи 353-357) |
149 |
|
89. |
Контрольна робота. Диктант. |
150 |
|
90. |
Аналіз диктанту. Особові закінчення дієслів. (Вправи 358-362) |
151 |
|
91. |
Особові закінчення дієслів 1-ої особи теперішнього і майбутнього часу. (Вправи 363-367) |
153 |
|
92. |
Закінчення дієслів 2-ї особи теперішнього і майбутнього часу. (Вправи 368-379) |
155 |
|
93. |
Урок розвитку мовлення. |
156 |
|
94. |
Закінчення дієслів 3-ї особи теперішнього і майбутнього часу. (Вправи 375-379) |
157 |
|
95. |
Правопис ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. (Вправи 380-384) |
159 |
|
96. |
Змінювання дієслів минулого часу за родами і числами. (Вправи 385-389) |
161 |
|
97. |
Вимова і правопис дієслів на -ся (-сь). (Вправи 390-395) |
163 |
|
98. |
Урок розвитку мовлення. |
164 |
|
99. |
Контроль навчальних досягнень (тести) за темою «Дієслово». |
164 |
|
Прислівник |
|||
100. |
Аналіз тестового контролю. Поняття про прислівник як частину мови. (Вправи 396-400) |
165 |
|
101. |
Порівняння прислівників і прикметників. Основна граматична ознака прислівників. (Вправи 401-405) |
167 |
|
102-103. |
Інтегрований урок. Спостереження за мовленнєвими явищами — вживанням у мовленні прислівників-антонімів і прислівників- синонімів. (Вправи 406-415) |
169 |
|
104. |
Практичне ознайомлення з формами ступенів порівняння прислівників (без уживання термінів). (Вправи 416-420) |
171 |
|
105. |
Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. (Вправи 421-425) |
173 |
|
106. |
Контроль навчальних досягнень. Списування. |
174 |
|
107. |
Урок розвитку мовлення. Письмовий твір (контроль навчальних досягнень). |
174 |
|
108. |
Аналіз контрольних і творчих робіт. |
174 |
|
Повторення вивченого у 1-4 класах |
|||
109. |
Речення. Види речень за метою висловлювання. Звуко-буквений аналіз слів (Вправи 426-430) |
175 |
|
110. |
Речення з однорідними членами. Головні і другорядні члени речення. Правопис особових закінчень дієслів. (Вправи 431-435) |
177 |
|
111. |
Частини мови. Дієслово. Часові форми дієслів.(Вправи 436-440) |
179 |
|
112. |
Контроль навчальних досягнень. Диктант. |
180 |
|
113. |
Аналіз диктанту. Робота над помилками. |
180 |
|
114. |
Частини мови. Зв'язок прикметників з іменниками. Споріднені слова, що належать до різних частин мови. (Вправи 441-445) |
181 |
|
115. |
Контроль навчальних досягнень. Аудіювання. |
182 |
|
116. |
Аналіз контрольної роботи. Повторення і закріплення вивченого у 4 класі. |
182 |
|
117. |
Урок розвитку мовлення. |
182 |
|
118-119. |
Підсумковий урок за рік. Урок-гра «Територія рідної мови». |
183 |