Українська мова 4 клас - конспекти уроків (за підручником М. С. Вашуленка) - 2015 рік
ОРІЄНТОВНИЙ КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН
№ з/п |
Тема уроку |
Сторінка |
Дата |
|
1. |
Мова - жива скарбниця історії народу. Неперервне поновлення словникового складу мови. Старі й нові слова в мові. (Вправи 1-7). |
6 |
||
2. |
Усне і писемне мовлення. Культура мовлення. (Вправи 8-11). |
11 |
||
3. |
Культура спілкування. (Вправи 12-17). |
14 |
||
4. |
Закріплення поняття про будову текстів різних типів. Тема і мета висловлювання. Заголовок. (Вправи 18-20). |
18 |
||
5. |
Слова, найважливіші для висловлення думки в реченні, тексті. Навчальний діалог. (Вправи 21-24). |
20 |
||
6. |
Спостереження над засобами зв'язку речень у тексті. Лексичні засоби зв’язку речень у тексті. Навчальний діалог. (Вправи 25-28). |
23 |
||
7. |
Поділ тексту на частини. Складання плану. Спостереження за роллю абзаців у тексті. (Вправи 29-32). |
26 |
||
8. |
Урок розвитку мовлення. |
30 |
||
9. |
Особливості змісту та побудови тексту-міркування. Наявність певного твердження, доказів та висновків. (Вправи 33-36). |
30 |
||
10. |
Особливості текстів описів. Мета цих текстів. (Вправи 37-41). |
32 |
||
11. |
Робота над удосконаленням власного тексту. Вправляння у порівнянні художніх та науково-популярних описів. Контрольна робота: складання діалогу. (Вправи 42-45). |
35 |
||
12. |
Вправляння у написанні замітки до газети, листів (коментованих або індивідуальних). (Вправи 46-49). |
38 |
||
13. |
Види речень за метою висловлювання та інтонацією. (Вправи 50-53). |
41 |
||
14. |
Контрольна робота: диктант. |
43 |
||
15. |
Аналіз контрольної роботи. Закріплення знань про основу речення. (Вправи 54-57). |
45 |
||
16. |
Урок розвитку мовлення. |
47 |
||
17. |
Встановлення зв’язку у реченнях. (Вправи 58-62). |
47 |
||
18. |
Поняття про однорідні члени речення. Головні і другорядні члени речення. (Вправи 63-65). |
50 |
||
19. |
Поєднання однорідних членів речення та допомогою сполучників. (Вправи 66-69). |
53 |
||
20. |
Закріплення знань про однорідні члени речення. Узагальнення знань за розділом. (Вправи 70-73). |
55 |
||
21. |
Контрольна робота з мовної теми «Мова і мовлення. Текст. Речення». |
57 |
||
22. |
Аналіз контрольної роботи. Слово. Значення слова. Багатозначні слова. (Вправи 74-78). |
59 |
||
23. |
Закріплення і узагальнення знань і вмінь про морфемну будову слова. (Вправи 79-83). |
61 |
||
24. |
Урок розвитку мовлення. |
63 |
||
25. |
Спостереження за словами різними частинами мови та за службовими словами, до яких не можна поставити запитання. (Вправи 84-86). |
63 |
||
26. |
Повторення вивченого про іменник як частину мови. Розширення уявлення про лексичне значення іменника, слова з абстрактним значенням. (Вправи 87-91). |
65 |
||
27. |
Іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність окремих іменників. Пряме і переносне значення іменників. (Вправи 92-96). |
67 |
||
28. |
Число і рід іменників. (Вправи 97-99). |
69 |
||
29. |
Відмінювання іменників. (Вправи 100-106). |
71 |
||
30. |
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. (Вправи 107-110). |
74 |
||
31. |
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках різного роду в давальному і місцевому відмінках однини. (Вправи 111-115). |
76 |
||
32. |
Урок розвитку мовлення. |
78 |
||
33. |
Чергування голосних у коренях іменників жіночого та чоловічого роду в однині. (Вправи 116-120). |
78 |
||
34. |
Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в родовому відмінку однини. (Вправи 121-124). |
81 |
||
35. |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. (Вправи 125 128). |
83 |
||
36. |
Контрольна робота: письмовий переказ. |
85 |
||
37. |
Аналіз контрольної роботи. Правопис закінчень іменників жіночого і чоловічого роду в орудному відмінку однини. (Вправи 129-133). |
87 |
||
38. |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на р. в орудному відмінку однини. (Вправи 134-136). |
90 |
||
39. |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. (Вправи 137-140). |
93 |
||
40. |
Урок розвитку мовлення. |
95 |
||
41. |
Правопис закінчень іменників у множині. Контрольна робота: аудіювання. Г. Вієру «Найкращі квіти». (Вправи 141-146). |
95 |
||
42. |
Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках. Засвоєння літературних форм іменників в місцевому відмінку множини з прийменником по. (Вправи 147-150). |
99 |
||
43. |
Повторення вивченого про прикметник як частину мови. Спостереження за роллю прикметників у мовленні. (Вправи 151 -154). |
102 |
||
44. |
Прикметники-антоніми та прикметники-синоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значеннях. (Вправи 155-159). |
104 |
||
45. |
Спостереження за вживанням прикметників у текстах різних стилів: художньому і науковому. (Вправи 160-162). |
107 |
||
46. |
Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні. Спостереження за формами прикметників найвищого ступеня (без терміна, практично). (Вправи 163-167). |
109 |
||
47. |
Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. (Вправи 168-170). |
111 |
||
48. |
Урок розвитку мовлення. |
113 |
||
49. |
Спостереження за зв'язком прикметників з іменниками в реченнях. Узагальнення знань про змінювання прикметників за родами і числами. (Вправи 171-173). |
113 |
||
50. |
Контрольна робота: диктант. |
115 |
||
51. |
Аналіз контрольної роботи. Відмінювання прикметників (таблиця відмінювання) в однині і множині. (Вправи 174-178). |
116 |
||
52. |
Вправи на визначення відмінка прикметника у реченні за відмінком іменника. Контрольна робота: списування. (Вправи 179-181). |
118 |
||
53. |
Аналіз контрольної роботи. Спостереження за зміною закінчень у різних відмінкових формах. (Вправи 182-186). |
121 |
||
54. |
Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ , -зьк , -цьк. (Вправи 187-191). |
124 |
||
55. |
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників. (Вправи 192-195). |
126 |
||
56. |
Урок розвитку мовлення. |
129 |
||
57. |
Спостереження за вживанням прикметників для всебічної характеристики предметів. Граматичний розбір прикметника у сполученні з іменником. (Вправи 196-201). |
129 |
||
58. |
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду. (Вправи 202-205). |
131 |
||
59. |
Відмінювання прикметників у множині. (Вправи 206-209). |
134 |
||
60. |
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині. (Вправи 210-212). |
136 |
||
61. |
Контрольна робота з мовної теми «Іменник. Прикметник». |
138 |
||
62. |
Аналіз контрольної роботи. Закріплення вивченого про прикметник. (Вчитель добирає матеріал до уроку самостійно.) |
140 |
||
63. |
Узагальнення і систематизація знань про прикметник. Спостереження за роллю прикметників у прислів’ях, загадках, засіванках. (Вправи 213-215). |
141 |
||
64. |
Урок розвитку мовлення. |
142 |
||
65. |
Поняття про числівник як частину мови. (Вправи 216 -219). |
142 |
||
66. |
Спостереження та функціональною роллю числівників у реченні. (Вправи 220-223). |
145 |
||
67. |
Практичне засвоєння форм родового відмінка числівників 50-80. Питання до кількісних і порядкових числівників. (Вправи 224-226). |
148 |
||
68. |
Закріплення й узагальнення мовленнєвих умінь, пов'язаних з уживанням числівників. (Вправи 227-230). |
151 |
||
69. |
Займенник як частина мови, його основні ознаки. (Вправи 231-234). |
154 |
||
70. |
Урок розвитку мовлення. |
157 |
||
71. |
Особові займенники. Контрольна робота: усний твір. (Вправи 235-239). |
157 |
||
72. |
Спостереження за вживанням особових займенників у текстах. (Вправи 240-243). |
160 |
||
73. |
Відмінювання особових займенників. (Вправи 244-250). |
162 |
||
74. |
Уживання і написання займенників з прийменниками; форми орудного відмінка займенників 3-ої особи однини і множини. (Вправи 251-255). |
164 |
||
75. |
Основні ознаки займенника як частини мови. Роль займенників у текстах. Узагальнення знань і вмінь з теми «Займенник». (Вправи 256-260). |
166 |
||
76. |
Контрольна робота з мовної теми «Числівник. Займенник». |
168 |
||
77. |
Урок розвитку мовлення. |
170 |
||
78. |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про дієслово. Загальне поняття про дієслово як частину мови. Вправи 261 264. |
170 |
||
79. |
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Вживання дієслів у прямому та переносному значеннях. (Вправи 265-269). |
173 |
||
80. |
Особливості речень з однорідними присудками. Контрольна робота: аудіювання. «Посієш вчинок виросте звичка»; В. Оберемок «Колючі тості». (Вправи 270-274). |
176 |
||
81. |
Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описовою характеру. (Вправи 275-278). |
180 |
||
82. |
Урок розвитку мовленння. |
182 |
||
83. |
Неозначена форма дієслова (початкова форма). Спостереження за вживанням неозначеної форми у приказках і прислів'ях. (Вправи 279-281). |
182 |
||
84. |
Час дієслова. Змінювання дієслів за часами. (Вправи 282 285). |
185 |
||
85. |
Контрольна робота: диктант. |
187 |
||
86. |
Аналіз контрольної роботи. Число дієслова. Змінювання дієслів за часами. (Вправи 286-289). |
188 |
||
87. |
Дієслова теперішнього часу. Змінювання дієслів теперішнього часу за особами і числами. (Вправи 290-294). |
190 |
||
88. |
Урок розвитку мовлення. |
193 |
||
89. |
Дієслова майбутнього часу. Змінювання дієслів майбутнього часу за особами і числами. (Вправи 295-298). |
193 |
||
90. |
Спостереження за написанням закінчень дієслів 1-ої особи теперішнього і майбутньою часу. (Вправи 299-301). |
196 |
||
91. |
Спостереження за написанням закінчень дієслів 2-ої особи теперішнього і майбутнього часу. (Вправи 302-305). |
199 |
||
92. |
Правопис закінчень дієслів 3-ої особи теперішньою і майбутнього часу. (Вправи 306-309). |
202 |
||
93. |
Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за родами (в однині) і числами. (Вправи 310-314). |
205 |
||
94. |
Урок розвитку мовлення. |
207 |
||
95. |
Дієслова на -ся, -сь (літературна вимова і правопис). (Вправи 315-318). |
207 |
||
96. |
Контрольна робота: письмовий твір. |
210 |
||
97. |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслово». (Вправи 319-322). |
210 |
||
98. |
Поняття про прислівник як частину мови. Незмінність основна ознака прислівників. (Вправи 323-325). |
212 |
||
99. |
Спостереження за роллю прислівників-синонімів у мовленні. (Вправи 326-328). |
215 |
||
100. |
Урок розвитку мовлення. |
218 |
||
101. |
Спостереження за роллю прислівників-антонімів у мовленні. (Вправи 329-331). |
218 |
||
102. |
Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. Контрольна робота: списування. (Вправи 332-335). |
220 |
||
103. |
Аналіз контрольної робот. Спостереження за вживанням у текстах однорідних членів речення, виражених прислівниками. (Вправи 336-338). |
223 |
||
104. |
Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах. (Вправи 339-341). |
225 |
||
105. |
Урок розвитку мовлення. |
227 |
||
106. |
Правопис найуживаніших прислівників. (Вправи 342-345). |
227 |
||
107. |
Контрольна робота з мовної теми «Дієслово. Прислівник». |
230 |
||
108. |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань і вмінь з теми «Прислівник». (Вправи 346-350). |
232 |
||
109. |
Повторення вивченого за рік. (Вправи 351-358). |
234 |
||
110. |
Урок розвитку мовлення. |
234 |
||
111. |
Повторення вивченого за рік. (Вправи 359-362). |
234 |
||
112. |
Контрольна робота: диктант. |
234 |
||
113. |
Аналіз контрольної роботи. Повторення і узагальнення вивченого матеріалу. |
235 |
||
114. |
Повторення вивченого за рік. (Вправи 363-373). |
235 |
||
115. |
Підсумкова контрольна робота. Державна підсумкова атестація (ДПА). |
235 |
||
116. |
Аналіз контрольної роботи |
235 |
||
117. |
Повторення вивченого за рік. (Вправи 374-378). |
235 |
||
118. |
Урок розвитку мовлення. |
235 |
||
119. |
Підсумковий урок за рік. (Вправи 379-381). |
235 |