Українська мова 4 клас - конспекти уроків (за підручником М. С. Вашуленка) - 2015 рік

ОРІЄНТОВНИЙ КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН

№ з/п

Тема уроку

Сторінка

Дата

1.

Мова - жива скарбниця історії народу. Неперервне поновлення словникового складу мови. Старі й нові слова в мові. (Вправи 1-7).

6


2.

Усне і писемне мовлення. Культура мовлення. (Вправи 8-11).

11


3.

Культура спілкування. (Вправи 12-17).

14


4.

Закріплення поняття про будову текстів різних типів. Тема і мета висловлювання. Заголовок. (Вправи 18-20).

18


5.

Слова, найважливіші для висловлення думки в реченні, тексті. Навчальний діалог. (Вправи 21-24).

20


6.

Спостереження над засобами зв'язку речень у тексті. Лексичні засоби зв’язку речень у тексті. Навчальний діалог. (Вправи 25-28).

23


7.

Поділ тексту на частини. Складання плану. Спостереження за роллю абзаців у тексті. (Вправи 29-32).

26


8.

Урок розвитку мовлення.

30


9.

Особливості змісту та побудови тексту-міркування. Наявність певного твердження, доказів та висновків. (Вправи 33-36).

30


10.

Особливості текстів описів. Мета цих текстів. (Вправи 37-41).

32


11.

Робота над удосконаленням власного тексту. Вправляння у порівнянні художніх та науково-популярних описів. Контрольна робота: складання діалогу. (Вправи 42-45).

35


12.

Вправляння у написанні замітки до газети, листів (коментованих або індивідуальних). (Вправи 46-49).

38


13.

Види речень за метою висловлювання та інтонацією. (Вправи 50-53).

41


14.

Контрольна робота: диктант.

43


15.

Аналіз контрольної роботи. Закріплення знань про основу речення. (Вправи 54-57).

45


16.

Урок розвитку мовлення.

47


17.

Встановлення зв’язку у реченнях. (Вправи 58-62).

47


18.

Поняття про однорідні члени речення. Головні і другорядні члени речення. (Вправи 63-65).

50


19.

Поєднання однорідних членів речення та допомогою сполучників. (Вправи 66-69).

53


20.

Закріплення знань про однорідні члени речення. Узагальнення знань за розділом. (Вправи 70-73).

55


21.

Контрольна робота з мовної теми «Мова і мовлення. Текст. Речення».

57


22.

Аналіз контрольної роботи. Слово. Значення слова. Багатозначні слова. (Вправи 74-78).

59


23.

Закріплення і узагальнення знань і вмінь про морфемну будову слова. (Вправи 79-83).

61


24.

Урок розвитку мовлення.

63


25.

Спостереження за словами різними частинами мови та за службовими словами, до яких не можна поставити запитання. (Вправи 84-86).

63


26.

Повторення вивченого про іменник як частину мови. Розширення уявлення про лексичне значення іменника, слова з абстрактним значенням. (Вправи 87-91).

65


27.

Іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність окремих іменників. Пряме і переносне значення іменників. (Вправи 92-96).

67


28.

Число і рід іменників. (Вправи 97-99).

69


29.

Відмінювання іменників. (Вправи 100-106).

71


30.

Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. (Вправи 107-110).

74


31.

Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках різного роду в давальному і місцевому відмінках однини. (Вправи 111-115).

76


32.

Урок розвитку мовлення.

78


33.

Чергування голосних у коренях іменників жіночого та чоловічого роду в однині. (Вправи 116-120).

78


34.

Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в родовому відмінку однини. (Вправи 121-124).

81


35.

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. (Вправи 125 128).

83


36.

Контрольна робота: письмовий переказ.

85


37.

Аналіз контрольної роботи. Правопис закінчень іменників жіночого і чоловічого роду в орудному відмінку однини. (Вправи 129-133).

87


38.

Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на р. в орудному відмінку однини. (Вправи 134-136).

90


39.

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. (Вправи 137-140).

93


40.

Урок розвитку мовлення.

95


41.

Правопис закінчень іменників у множині. Контрольна робота: аудіювання. Г. Вієру «Найкращі квіти». (Вправи 141-146).

95


42.

Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках. Засвоєння літературних форм іменників в місцевому відмінку множини з прийменником по. (Вправи 147-150).

99


43.

Повторення вивченого про прикметник як частину мови. Спостереження за роллю прикметників у мовленні. (Вправи 151 -154).

102


44.

Прикметники-антоніми та прикметники-синоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значеннях. (Вправи 155-159).

104


45.

Спостереження за вживанням прикметників у текстах різних стилів: художньому і науковому. (Вправи 160-162).

107


46.

Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні. Спостереження за формами прикметників найвищого ступеня (без терміна, практично). (Вправи 163-167).

109


47.

Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. (Вправи 168-170).

111


48.

Урок розвитку мовлення.

113


49.

Спостереження за зв'язком прикметників з іменниками в реченнях. Узагальнення знань про змінювання прикметників за родами і числами. (Вправи 171-173).

113


50.

Контрольна робота: диктант.

115


51.

Аналіз контрольної роботи. Відмінювання прикметників (таблиця відмінювання) в однині і множині. (Вправи 174-178).

116


52.

Вправи на визначення відмінка прикметника у реченні за відмінком іменника. Контрольна робота: списування. (Вправи 179-181).

118


53.

Аналіз контрольної роботи. Спостереження за зміною закінчень у різних відмінкових формах. (Вправи 182-186).

121


54.

Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ , -зьк , -цьк. (Вправи 187-191).

124


55.

Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників. (Вправи 192-195).

126


56.

Урок розвитку мовлення.

129


57.

Спостереження за вживанням прикметників для всебічної характеристики предметів. Граматичний розбір прикметника у сполученні з іменником. (Вправи 196-201).

129


58.

Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду. (Вправи 202-205).

131


59.

Відмінювання прикметників у множині. (Вправи 206-209).

134


60.

Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині. (Вправи 210-212).

136


61.

Контрольна робота з мовної теми «Іменник. Прикметник».

138


62.

Аналіз контрольної роботи. Закріплення вивченого про прикметник. (Вчитель добирає матеріал до уроку самостійно.)

140


63.

Узагальнення і систематизація знань про прикметник. Спостереження за роллю прикметників у прислів’ях, загадках, засіванках. (Вправи 213-215).

141


64.

Урок розвитку мовлення.

142


65.

Поняття про числівник як частину мови. (Вправи 216 -219).

142


66.

Спостереження та функціональною роллю числівників у реченні. (Вправи 220-223).

145


67.

Практичне засвоєння форм родового відмінка числівників 50-80. Питання до кількісних і порядкових числівників. (Вправи 224-226).

148


68.

Закріплення й узагальнення мовленнєвих умінь, пов'язаних з уживанням числівників. (Вправи 227-230).

151


69.

Займенник як частина мови, його основні ознаки. (Вправи 231-234).

154


70.

Урок розвитку мовлення.

157


71.

Особові займенники. Контрольна робота: усний твір. (Вправи 235-239).

157


72.

Спостереження за вживанням особових займенників у текстах. (Вправи 240-243).

160


73.

Відмінювання особових займенників. (Вправи 244-250).

162


74.

Уживання і написання займенників з прийменниками; форми орудного відмінка займенників 3-ої особи однини і множини. (Вправи 251-255).

164


75.

Основні ознаки займенника як частини мови. Роль займенників у текстах. Узагальнення знань і вмінь з теми «Займенник». (Вправи 256-260).

166


76.

Контрольна робота з мовної теми «Числівник. Займенник».

168


77.

Урок розвитку мовлення.

170



78.

Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про дієслово. Загальне поняття про дієслово як частину мови. Вправи 261 264.

170



79.

Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Вживання дієслів у прямому та переносному значеннях. (Вправи 265-269).

173



80.

Особливості речень з однорідними присудками. Контрольна робота: аудіювання. «Посієш вчинок виросте звичка»; В. Оберемок «Колючі тості». (Вправи 270-274).

176



81.

Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описовою характеру. (Вправи 275-278).

180



82.

Урок розвитку мовленння.

182



83.

Неозначена форма дієслова (початкова форма). Спостереження за вживанням неозначеної форми у приказках і прислів'ях. (Вправи 279-281).

182



84.

Час дієслова. Змінювання дієслів за часами. (Вправи 282 285).

185



85.

Контрольна робота: диктант.

187



86.

Аналіз контрольної роботи. Число дієслова. Змінювання дієслів за часами. (Вправи 286-289).

188



87.

Дієслова теперішнього часу. Змінювання дієслів теперішнього часу за особами і числами. (Вправи 290-294).

190



88.

Урок розвитку мовлення.

193



89.

Дієслова майбутнього часу. Змінювання дієслів майбутнього часу за особами і числами. (Вправи 295-298).

193



90.

Спостереження за написанням закінчень дієслів 1-ої особи теперішнього і майбутньою часу. (Вправи 299-301).

196



91.

Спостереження за написанням закінчень дієслів 2-ої особи теперішнього і майбутнього часу. (Вправи 302-305).

199



92.

Правопис закінчень дієслів 3-ої особи теперішньою і майбутнього часу. (Вправи 306-309).

202



93.

Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за родами (в однині) і числами. (Вправи 310-314).

205



94.

Урок розвитку мовлення.

207



95.

Дієслова на -ся, -сь (літературна вимова і правопис). (Вправи 315-318).

207



96.

Контрольна робота: письмовий твір.

210



97.

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслово». (Вправи 319-322).

210



98.

Поняття про прислівник як частину мови. Незмінність основна ознака прислівників. (Вправи 323-325).

212



99.

Спостереження за роллю прислівників-синонімів у мовленні. (Вправи 326-328).

215



100.

Урок розвитку мовлення.

218



101.

Спостереження за роллю прислівників-антонімів у мовленні. (Вправи 329-331).

218



102.

Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. Контрольна робота: списування. (Вправи 332-335).

220



103.

Аналіз контрольної робот. Спостереження за вживанням у текстах однорідних членів речення, виражених прислівниками. (Вправи 336-338).

223



104.

Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах. (Вправи 339-341).

225



105.

Урок розвитку мовлення.

227



106.

Правопис найуживаніших прислівників. (Вправи 342-345).

227



107.

Контрольна робота з мовної теми «Дієслово. Прислівник».

230



108.

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань і вмінь з теми «Прислівник». (Вправи 346-350).

232



109.

Повторення вивченого за рік. (Вправи 351-358).

234



110.

Урок розвитку мовлення.

234



111.

Повторення вивченого за рік. (Вправи 359-362).

234



112.

Контрольна робота: диктант.

234



113.

Аналіз контрольної роботи. Повторення і узагальнення вивченого матеріалу.

235



114.

Повторення вивченого за рік. (Вправи 363-373).

235



115.

Підсумкова контрольна робота. Державна підсумкова атестація (ДПА).

235



116.

Аналіз контрольної роботи

235



117.

Повторення вивченого за рік. (Вправи 374-378).

235



118.

Урок розвитку мовлення.

235



119.

Підсумковий урок за рік. (Вправи 379-381).

235





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити