Українська мова 4 клас - конспекти уроків (за підручником М. С. Вашуленка) - 2015 рік

УРОК 30 Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. (Вправи 107-110)

Тема. Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. (Вправи 107-110).

Мета. Ознайомити учнів зі способами розрізнення давального і місцевого відмінків жіночого роду на -а (-я); виробляти в учнів уміння розрізняти відмінкові закінчення іменників.

Обладнання: поштові конверти (чисті), ілюстрації з історії Запорізької Січі, індивідуальні картки.

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Перевірка домашнього завдання.

Вправа «Крісло автора».

Учні зачитують самостійно дібрані прислів’я і приказки про рідний край.

III. Актуалізація опорних знань.

1. Вправа «Мозковий штурм».

— Розкажіть все, що ви знаєте про відмінки і відмінювання іменників.

2. Вправа «Провідміняй мене».

— Провідміняйте усно іменники мами, дід, сонце.

Вправа виконується на закріплення назв відмінків і питань до них.

IV. Повідомлення теми і завдань уроку.

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитись розрізняти відмінки іменників з однаковими закінченнями.

V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1. Вправа «Пригадай!» (вправи 107).

а) Рубрика «Слово про слово».

Адреса́т — той, хто одержує листа.

Адресант той, хто надсилає листа.

б) Рубрика «Пригадай!».

— Як підписуємо конверт?

— У якому відмінку стоять іменники, що називають прізвище, ім'я та по батькові адресата (людини, якій адресують листи)? (Д. в.)

— У якому відмінку вживають іменники, що називають прізвище, ім’я і по батькові адресанта? (Н. в.)

— Заповніть поштовий конверт, використовуючи іменники в називному відмінку однини.

2. Вправа-дослідження (вправа 108).

а) Ознайомлення з текстом.

— Прочитайте текст, з’ясуйте значення невідомих слів.

— Що ви знаєте про козаків та їхню боротьбу за визволення рідного краю?

— Які почуття викликають у вас слова козаки, запорожці?

б) Мовне дослідження (завдання 2).

— У яких відмінках вживається виділений іменник? (Боротьбі: у першому реченні — Д. в., у другому реченні — М. в.)

— Опрацюйте правило-висновок.

в) Самостійна робота (завдання 3).

— Складіть і запишіть два речення із виділеним іменником (боротьбі). Цей іменник використайте у реченнях у формі давального і місцевого відмінка однини.

Фізкультхвилинка.

3. Робота в парах (вправа 109).

а) Ознайомлення з текстом, розмова-діалог за змістом.

Можна використати ілюстрації про історію козацтва.

б) Рубрика «Слово про слово».

Резиденція — місце перебування уряду, керівників держави, високопоставлених осіб.

в) Вибіркове списування (завдання 2).

— Визначте відмінки слів, що повторюються в тексті.

— Випишіть речення, у яких цей іменник уживається в давальному і місцевому відмінках. (4 речення — Д. в., 5 речення — М. в.)

— Поясніть розділові знаки в останньому реченні.

г) Редагування (завдання 4).

— Удоскональте текст, уникаючи повторів.

4. Вправи дія самостійної роботи (робочий зошит).

VI. Підсумок уроку.

Вправа «Мозковий штурм».

— Поділіться інформацією, що ви знаєте про відмінювання іменників.

VII. Повідомлення домашньою завдання з попереднім інструктажем.

С. 55 — правило, с. 56 — вправа 110.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити