Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

II СЕМЕСТР

ДІЄСЛОВО

УРОК 107 Зв'язок прислівників із дієсловами

Тема уроку. Зв’язок прислівників із дієсловами

Мета: учити школярів розрізняти прислівники серед інших частин мови (прикметників та іменників); удосконалювати вміння виконувати розбір прислівника за будовою та добирати питання до нього; розвивати навички будувати словосполучення прислівника з дієсловом, визначаючи головне та залежне слово, пам’ять, спостережливість; збагачувати словниковий запас учнів шляхом уведення до лексикону нових прислівників; виховувати інтерес до читання віршів українських поетів.

Обладнання: ілюстрації із зображеннями пір року, сонця та ліхтарика.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

І. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.

Каліграфічна хвилинка

— Пропишіть рядок слова якнайкраще. Поясніть, яким способом утворилося це слово. (Префіксально-суфіксальним способом). Складіть і запишіть речення з поданим прислівником.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель. Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати за темою «Прислівник». Попереду ряд завдань і вправ, з якими, без сумніву, ми впораємося. Головне, бути уважними та спостережливими.

III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

1. Виконання вправи 383 (с. 168-169 підручника).

— Запам’ятайте написання слів навесні, улітку, восени, узимку. Запишіть вірш по пам’яті.

Додаткові завдання до вправи: • Зробіть звуко-буквений аналіз слів (за варіантами): 1 варіант — збирають', 2 варіант — чекають. • 3 одним із прислівників складіть і запишіть речення. Визначте головні члени речення в записаному реченні.

2. Огляд таблиці про незмінюваність прислівників та їх розбір за будовою на с. 169 підручника.

IV.  Застосування набутих знань і вмінь учнів.

1. Виконання вправи 384 (с. 169 підручника).

— Складіть 2 речення із словосполученнями (на вибір). Підкресліть у кожному реченні головні та другорядні члени.

2. Робота з прислівниками ззаду, вчора, тепер, написання яких потрібно запам’ятати.

— Пропишіть рядок кожного слова. Складіть і запишіть 3 речення з цими словами.

3. Виконання вправи 385 (с. 169 підручника).

Гра «Добавлянка»

— Доберіть до зазначених прислівників найбільш відповідні за змістом дієслова з дужок. Запишіть утворені словосполучення.

Весело (стрибаю, малюю, відпочиваю). Красиво (сплю, дивлюся, пишу). Швидко (біжу, вчуся, лікую). Яскраво (прочитав, виступив, засвітив). Тепло (грівся, одягнувся, сидів).

V.   Підсумок уроку.

— Чи змінюються прислівники?

— На які питання відповідають прислівники учора, багато, назад, сильно, далеко, утомлено, близько?

— Додайте описових дій, які відбуваються навесні: прилітають птахи, зеленіють поля ,..., ..., ... .

VI.  Домашнє завдання.

• Виконання вправи 386 (с. 170 підручника).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити