Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

II СЕМЕСТР

ДІЄСЛОВО

УРОК 115 Повторення вивченого. Що ми знаємо про текст, речення, слово

Тема уроку. Повторення вивченого. Що ми знаємо про текст, речення, слово

Мета: систематизувати знання учнів про текст і речення та слово; повторити особливості розпізнавання видів текстів і речень за метою висловлювання, їх синтаксичного розбору; розвивати вміння аналізувати текст, виконувати синтаксичний розбір речення; виховувати почуття прекрасного, милування природою.

Обладнання: орфографічний словник.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

I. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.

Каліграфічна хвилинка

— Пропишіть рядок слова дзвін. Доберіть спільнокореневі слова до прописаного слова та визначте в них корінь.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

• Виконання вправи 412 (с. 180 підручника).

IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.

• Виконання вправи 413 (с. 180 підручника).

Мовний аналіз тексту: • Назвіть слова, написання яких перевіряється: добором перевірних слів; за орфографічним словником. • Якими частинами мови виражені слова, які вказують на колір? • Назвіть слова, які утворилися префіксальним способом. Поясніть уживання префіксів. • Знайдіть у тексті слова, кількість звуків у яких переважає кількість букв. • Прочитайте речення з однорідними членами. • Назвіть слова, у коренях яких відбувається чергування голосних і приголосних звуків. • Знайдіть у тексті слово, яке повторюється. (Джміль). Провідміняйте його.

Додаткові завдання до вправи: • Зробіть звуко-буквений аналіз слів кущ, озивається, джміль (з детальною характеристикою кожного звука). • Випишіть назви квіткових рослин, записавши їх в алфавітному порядку. • Виконайте синтаксичний розбір речень: Серед гілля лупають дзвінкі пташині голоси. Поміж деревами та кущами розсипалися фіалки, проліски, ряст. • Доберіть спільнокореневі слова до слова дерево. Розберіть їх за будовою.

V.  Підсумок уроку.

— Які види текстів є в українській мові? Назвіть їх характерні особливості.

— Які є види речень за метою висловлювання? За інтонацією?

— Назвіть приклади багатозначних слів.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити