Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

I СЕМЕСТР

ТЕКСТ

УРОК 10 Текст-міркування. Особливості тексту даного типу

Тема уроку. Текст-міркування. Особливості тексту даного типу

Мета: поширювати знання учнів про види текстів та розпізнавання їх серед інших за характерними особливостями; удосконалювати вміння висловлювати власну думку та будувати зв’язне висловлювання; формувати поняття про те, що все велике починається з малого; розвивати мислення та вміння дітей робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес учнів.

Обладнання: жолуді, ілюстрації із зображенням дуба й дубового листя, орфографічний словник.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

I. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.

Каліграфічна хвилинка

— Пропишіть рядок слова дуб.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель. Виконуючи вправи сьогодні на уроці, ми частково пригадаємо відомості з природознавства й дізнаємося дещо нове про дерево, яке вважають на території України найміцнішим.

III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

1. Виконання вправи 34 (с. 20 підручника).

Мовний аналіз тексту: • Поясніть значення слова лискучий.

• Укажіть слова та словосполучення, у яких виражено літературний прийом «уособлення». • Визначте рід, число та відмінок прикметників. • Прочитайте, за яких умов жолудь почне рости. • У корені якого слова відбувається чергування голосних звуків? (Ріст — рости).

2. Виконання вправи 35 (с. 21 підручника).

Мовний аналіз тексту: • Назвіть слово, написання якого треба перевіряти, обираючи перевірне слово. • Відшукайте в тексті слова, написання яких перевіряється за допомогою орфографічного словника. • Назвіть слово, у звуковій моделі якого більше звуків, ніж букв. (Цінується, знищує, лікує). • Укажіть числівники.

Додаткові завдання до тексту: • Зробіть звуко-буквений аналіз слів запалення, харчуються. • Виконайте синтаксичний розбір другого і третього речень.

IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.

• Виконання вправи 36 (с. 21 підручника).

V. Підсумок уроку.

— Назвіть особливості тексту-міркування. Укажіть особливості тексту-розповіді. Чим подібні та відмінні ці два види текстів?

VI. Домашнє завдання.

• Виконання вправи 37 (с. 21 підручника).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити