Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік
II СЕМЕСТР
ДІЄСЛОВО
УРОК 118 Що ми знаємо про дієслово та прислівник
Тема уроку. Що ми знаємо про дієслово та прислівник
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про прислівник і дієслово; повторити особливості розпізнавання частин мови за характерними ознаками; розвивати вміння аналізувати слова як частини мови, виконувати синтаксичний розбір речення; виховувати почуття зацікавленості до вивчення української мови та любов до неї.
ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ
І. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.
Каліграфічна хвилинка
— Пропишіть рядок слова прислівник.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель. Сьогодні на уроці ми пригадаємо вивчене про дієслово та прислівник.
III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
✵ Виконання вправи 418 (с. 184 підручника).
IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.
✵ Виконання вправи 419 (с. 184- 185 підручника).
Мовний аналіз тексту: • Поясніть написання дієслів із часткою не. • Прочитайте речення, у якому є однорідні члени. • Поясніть написання слів із буквоснолученням ьо. • Прокоментуйте написання слів щоночі, щодня. • Прочитайте речення з протиставним сполучником. • Зачитайте речення, які мають кілька граматичних основ. • Поясніть написання слів із подвоєнням. • Прочитайте речення, у яких є порівняння та вставні слова. • Назвіть слова, написання яких перевіряється добором перевірних слів. • Поясніть уживання апострофа.
Додаткові завдання до вправи: • Зробіть звуко-буквений аналіз слів ньому, відпочивають, уявляєте, ящірка (диференційовано). • Виконайте синтаксичний розбір 1 та 10 речень (диференційовано).
V. Підсумок уроку.
— Яке значення має дієслово в українській мові? Які є категорії цієї частини мови?
— Яке значення прислівника в українській мові.
Творче завдання
— Напишіть лист до вчителя, у якому розкажете про той урок, який вам найбільше сподобався.