Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік
II СЕМЕСТР
ДІЄСЛОВО
УРОК 119 Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання (розповіді) з елементами опису
Тема уроку. Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання (розповіді) з елементами опису
Мета: формувати вміння складати письмові висловлювання розповіді з елементами опису, добирати виражальні засоби мови, користуватися додатковими матеріалами; виховувати культуру відпочинку.
Обладнання: зошити з розвитку писемного мовлення; додаткові матеріали; кольорові олівці.
ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ
І. Підготовчий етап.
Матеріал для слухання-аудіювапня
Канікули
Червневе сонечко зійшло,
всміхнулося тихесенько,
повеселішало село,
і річці нашій весело!
Вода лоскоче береги,
а ті сміються квітами.
Мчимо, веселі, у луги —
діждалися канікул ми!
В. Струтинський
II. Повідомлення теми уроку.
Учитель. Про що йдеться у вірші В. Струтинського? Коли в школі бувають канікули? Які канікули вам більше подобаються зимові чи літні? Хто з вас знає, що означає слово канікули?
Якщо перекласти слово канікули з латинської мови, то воно означає «собачка», «щеня». «Канікули» — назва Сіріуса — найяскравішої зірки в сузір’ї Великого Пса. У найспекотніші дні (із середини липня до кінця серпня) сонце проходило через це сузір’я. Тоді робили перерву в заняттях, яку назвали — канікули.
На сьогоднішньому уроці ми будемо складати розповідь з елементами опису про те, як би ми хотіли провести літні канікули.
III. Опрацювання додаткових матеріалів.
1. Робота в підручнику. Читання вірша А. Костецького «Канікули» (с. 185-186).
2. Робота в зошиті з розвитку писемного мовлення. Виконання завдань (с. 60).
3. Робота з підручником. Аналіз змісту малюнків (с. 186).
4. Складання розповіді про проведення літніх канікул. Зачитування кількома учнями своїх робіт.
IV. Підсумок уроку.
— Послухайте вірш А. Костецького. Які справи вирішує літо? Чи впливає робота літа на ваші канікули?
Справи літа
Знаєш, скільки справ у літа?
Їх усіх не полічити!
Треба нам підсмажить спини,
Ніс убрати в ластовиння,
Накупати нас у річці
Наперед на три сторіччя,
Та іще подарувати
Лісу й лугу буйні шати.
Словом, справ — не полічити!
Та найбільше треба літу,
Щоб зуміли я і ти
Набагато підрости!