Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

II СЕМЕСТР

ДІЄСЛОВО

УРОК 119 Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання (розповіді) з елементами опису

Тема уроку. Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання (розповіді) з елементами опису

Мета: формувати вміння складати письмові висловлювання розповіді з елементами опису, добирати виражальні засоби мови, користуватися додатковими матеріалами; виховувати культуру відпочинку.

Обладнання: зошити з розвитку писемного мовлення; додаткові матеріали; кольорові олівці.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

І. Підготовчий етап.

Матеріал для слухання-аудіювапня

Канікули

Червневе сонечко зійшло,

всміхнулося тихесенько,

повеселішало село,

і річці нашій весело!

Вода лоскоче береги,

а ті сміються квітами.

Мчимо, веселі, у луги —

діждалися канікул ми!

В. Струтинський

II. Повідомлення теми уроку.

Учитель. Про що йдеться у вірші В. Струтинського? Коли в школі бувають канікули? Які канікули вам більше подобаються зимові чи літні? Хто з вас знає, що означає слово канікули?

Якщо перекласти слово канікули з латинської мови, то воно означає «собачка», «щеня». «Канікули» — назва Сіріуса — найяскравішої зірки в сузір’ї Великого Пса. У найспекотніші дні (із середини липня до кінця серпня) сонце проходило через це сузір’я. Тоді робили перерву в заняттях, яку назвали — канікули.

На сьогоднішньому уроці ми будемо складати розповідь з елементами опису про те, як би ми хотіли провести літні канікули.

III. Опрацювання додаткових матеріалів.

1. Робота в підручнику. Читання вірша А. Костецького «Канікули» (с. 185-186).

2. Робота в зошиті з розвитку писемного мовлення. Виконання завдань (с. 60).

3. Робота з підручником. Аналіз змісту малюнків (с. 186).

4. Складання розповіді про проведення літніх канікул. Зачитування кількома учнями своїх робіт.

IV. Підсумок уроку.

— Послухайте вірш А. Костецького. Які справи вирішує літо? Чи впливає робота літа на ваші канікули?

Справи літа

Знаєш, скільки справ у літа?

Їх усіх не полічити!

Треба нам підсмажить спини,

Ніс убрати в ластовиння,

Накупати нас у річці

Наперед на три сторіччя,

Та іще подарувати

Лісу й лугу буйні шати.

Словом, справ — не полічити!

Та найбільше треба літу,

Щоб зуміли я і ти

Набагато підрости!



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити