Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік
I СЕМЕСТР
ТЕКСТ
УРОК 13 Замітка в газету
Тема уроку. Замітка в газету
Мета: учити школярів складати й писати замітку в газету.
Обладнання: ілюстрації із зображеннями музеїв України, хлібних виробів; газети дитячі та для дорослих.
ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ
I. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.
Каліграфічна хвилинка
— Пропишіть рядок слова газета.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель. Які у вас виникають асоціації зі словом газета? (Аркуш, папір, стаття, букви, слова, речення, тексти, замітки, рубрики). Сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати замітку в газету.
III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
1. Виконання вправи 46 (с. 24-25 підручника).
✵ Бесіда за змістом тексту.
— Про що вчителька запропонувала написати дітям? Які слова можна використовувати для написання замітки? Як ви думаєте, що називається заміткою? (Міркування учнів).
— Усно складіть замітку до газети.
2. Виконання вправи 47 (с. 25-26 підручника).
Словникова робота
— Запам’ятайте написання слів гвинтівка, гардероб, афіша, автографи, музей.
✵ Бесіда за змістом тексту.
— Які музеї описані в тексті?
— Який музей найбільше вразив автора?
IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.
✵ Виконання вправи 48 (с. 26 підручника).
Мовний аналіз тексту: • Поясніть уживання великої букви. • Поясніть наявність розділових знаків у кінці речень, зокрема, знака оклику. • Назвіть числівники. • Відшукайте в тексті спільнокореневі слова. Визначте в них корінь. • Визначте, якими частинами мови виражені найменші слова в тексті.
Додаткові завдання до тексту: • Зробіть звуко-буквений аналіз слів України, музеї. • Виконайте синтаксичний розбір речень (диференційовано): початковий рівень — Є в музеї навіть космічний хліб; середній рівень — Учора я відвідав Музей хліба; достатній і високий рівні — У музеї нам розповіли про національний хліб із різних країн світу.
V. Підсумок уроку.
— Які поради ви взяли до уваги при написанні замітки до газети? Чи є у вас бажання самостійно написати замітку? На яку тему вона буде?
VI. Домашнє завдання.
✵ Виконання вправи 49 (с. 26 підручника).