Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік
I СЕМЕСТР
ТЕКСТ
УРОК 18 Поширення речень словами та словосполученнями
Тема уроку. Поширення речень словами та словосполученнями
Мета: формувати в учнів уміння поширювати речення словами та словосполученнями; удосконалювати навички визначати головні й другорядні члени речення, установлювати зв’язок слів у реченні; активізувати словниковий запас учнів; виховувати бережливе ставлення до природи.
ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ
I. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.
Вправа «Конструктор речення»
Учні поширюють речення, можна запропонувати речення, у якому поступово замінюється кожне слово (при цьому ведеться спостереження за тим, чи змінюється смисл речення). Перебудова розповідного речення в питальне(спонукальне).
Граматичні основи речень для поширення: сонечко виглядає, хмари клубочаться.
Гра «Хто більше»
Діти повинні протягом обмеженого часу дібрати й записати якомога більше прикметників, якими можна описати осінній дощ (небо, хмари).
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
✵ Виконання вправи 63 (с. 32 підручника).
— Поясніть лексичне значення слова комфорт. Знайдіть речення, у якому автор використовує контраст як засіб художньої виразності. Як письменник описує вечірнє небо? Які висловлювання допомагають уявити осінній дощ?
— Запишіть поширені речення. Визначте, на яке питання відповідають слова, якими ці речення поширювалися.
Додаткові завдання до тексту: • Доберіть синоніми до дієслова затарабанив. • Установіть зв’язок слів у реченнях. • Прокоментуйте написання слів з орфограмами. • Знайдіть у тексті слово, споріднене до іменника вечір. Розберіть його за будовою.
IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.
✵ Виконання вправ 64, 65 (с. 32-33 підручника).
V. Домашнє завдання.
✵ Виконання вправи 66 (с. 33 підручника).