Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

I СЕМЕСТР

СЛОВО. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА

УРОК 24 Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінцівки

Тема уроку. Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінцівки

Мета: розвивати в учнів уміння слухання-розуміння, аудіювання, уміння правильно аналізувати зміст сюжетних малюнків, упорядковувати деформований текст, користуватися додатковими матеріалами, переставляти частини тексту за логікою загального змісту, добирати кінцівку тексту; виховувати повагу до рідних і близьких людей.

Обладнання: зошити з розвитку писемного мовлення, додаткові матеріали, кольорові олівці.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

I. Підготовчий етап.

Матеріал для слухання-аудіювання

Матінці

Матінко моя єдина!

Ти для мене цілий світ!

І хоч я мала дитина,

Хоч мені лиш кілька літ,

Та тебе, матусю мила,

Я кохаю над життя

І бажаю: будь щаслива,

Наче квітка весняна!

І. Савицька

II. Повідомлення теми уроку.

Учитель. Про кого йдеться у вірші? Що бажає своїй матусі авторка? На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися впорядковувати деформований текст, переставляти частини тексту за логікою загального змісту, добирати його кінцівку. Цей текст буде про святкування Дня народження мами.

1. Робота в підручнику. Розгляд серії сюжетних малюнків (с. 43).

2. Робота в зошиті з розвитку писемного мовлення (с. 9). Читання деформованого тексту, порівняння прочитаного із серією сюжетних малюнків у підручнику на с. 43. Робота над малюнками (с. 12).

• Змістовий аналіз тексту.

— Про яку подію йдеться в тексті? Як звати дівчаток? Що вони вирішили зробити? Який подарунок вони приготували мамі? Хто їх підтримав? Де дівчатка заховали подарунок? Хто поліз у казанок? Чи вдався сюрприз? Як заспокоїла донечок матуся?

•   Структурний аналіз тексту.

—  Скільки частин у цьому тексті? Про що йдеться в зачині? Про що ви дізналися з основної частини? Чи наявна кінцівка тексту?

•   Мовний аналіз тексту.

—   Зверніть увагу на правопис слів старовинний, годинник, наближаюся, сюрприз, свято.

•   Лексико-семантичний напрям роботи.

Казанок — невелика металева посудина з дужкою, у якій варять страву в польових умовах.

•   Упорядкування тексту відповідно до послідовності подій. Додавання відсутньої частини тексту із запропонованих:

1.  Свято не вдалося. Матуся із сумом дивилася на подарунок.

2.  Свято вдалося. Усі сміялися й слухали чудове «ку-ку-ку!». Добирання заголовка. Читання впорядкованого тексту, записування в зошити.

IV. Підсумок уроку.

—   Про кого йшлося в тексті, який ми впорядковували? Про що свідчить учинок дівчаток? Як ви вітаєте свою матусю з Днем народження?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити