Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

I СЕМЕСТР

СЛОВО. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА

УРОК 25 Будова слова. Спільнокореневі слова. Форми слова

Тема уроку. Будова слова. Спільнокореневі слова. Форми слова

Мета: повторити вивчене про частини слова та спільнокореневі слова; формувати уміння відрізняти спільнокореневі слова та форми слова; виховувати повагу до людей праці.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

I.    На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.

•   Робота з деформованими реченнями.

—   Відновіть деформовані речення, знайдіть спільнокореневі слова. Обґрунтуйте свій вибір. Розберіть за будовою прикметники. Про яку пору року йдеться в кожному реченні? У яких реченнях є однорідні члени?

Квіти синіють над синім струмком (В. Васюк). Місяць серпень жито жав, срібний серпик поламав (Л. Іванникова). Сиплеться, осипається листя (М. Стельмах). Березень березовим віником зиму вимітає, а від березневих дощів земля квітне (Народна творчість).

II.   Мотивація навчальної діяльності учнів.

III.   Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

1.   Виконання вправи 88 (с. 44 підручника).

•   Робота над усвідомленням змісту прочитаного.

—   Поясніть лексичне значення слова передмістя. Яка буквена частина повторюється в скоромовці? Щ означає вислів пере листя?

2.   Виконання вправи 89 (с. 44 підручника).

    •   Робота над усвідомленням змісту прочитаного.

— Яке щастя спіткало Рябка? Чому пес утратив знахідку? Що викликало у вас усмішку? Опишіть Рябка, користуючись текстом. Чим закінчилася ця пригода?

Додаткові завдання до тексту: • Укажіть речення з однорідними членами. • Поставте питання до іменника Рябкові, визначте відмінок. • Знайдіть у тексті синонім до слова гарна.

3. Засвоєння правила (с. 44 підручника).

4. Виконання вправи 90 (с. 45 підручника).

IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.

•  Виконання вправи 91 (с. 45 підручника).

— Які висловлювання вас здивувати? Прочитайте, як автор описує роботу бджіл. Яке слово вжито замість висловлювання збирають нектар? З чого видно, що дядько Роман обожнює своїх підопічних? Про яку кольчугу йдеться у творі?

Додаткові завдання до тексту: • Прокоментуйте написання слів із пропущеними буквами. Яка орфограма є в них? • Зробіть звуковий аналіз слова бджолята. • Установіть зв’язок слів у 1 реченні.

V.   Домашнє завдання.

•  Виконання вправи 92 (с. 46 підручника).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити