Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

I СЕМЕСТР

ІМЕННИК

УРОК 27 Іменник як частина мови. Повторення вивченого

Тема уроку. Іменник як частина мови. Повторення вивченого

Мета: повторити вивчене про іменник як частину мови; формувати в школярів уміння знаходити іменники в тексті й реченні, правильно використовувати їх у мовленні; здійснювати мультикультурний розвиток учнів.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

І.  На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.

Каліграфічна хвилинка

• Засвоєння написання слів телефон, кілометр, мізинець.

Ігрова вправа «Уважний читач»

Свічечка букви ї

Хай це, можливо, і не найсуттєвіше,

але ти, дитино,

покликана захищати своїми долоньками

крихітну свічечку букви «ї».

А також,

витягнувшись на пальчиках,

оберігати місячний серпик букви «є»,

що зрізаний з неба разом із ниточкою.

Бо кажуть, дитино,

що мова наша — солов’їна.

Правильно кажуть.

І. Малкович

    —  До якої частини мови належать виділені слова? Визначте рід і число іменників, поставте до них питання. Прочитайте речення із звертаннями. З чим автор порівнює букви ї, є?

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

1. Виконання вправи 97 (с. 48 підручника).

2. Виконання вправи 98 (с. 48 підручника).

•  Робота над усвідомленням змісту прочитаного.

— Назвіть героїв твору. Який прийом використовує автор для того, щоб читач більш виразно зміг уявити персонажів? Розкажіть про улюблене заняття Томаша. Що робив Мікош? Перерахуйте назви держав, з яких прибували вантажі. У якій частині світу знаходяться ці країни? Покажіть їх на карті. З якими з них межує Україна?

Додаткові завдання до тексту: • Установіть зв’язок слів у реченні, у якому є слово потяги. • У якому реченні слово вагони є другорядним членом? Поставте до нього питання. • Розберіть за будовою слово машиністам.

3. Робота з правилом (с. 49 підручника).

IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.

1. Виконання вправи 99 (с. 49 підручника).

2. Засвоєння змісту правила про предмет (с. 49 підручника).

V. Домашнє завдання.

•  Виконання вправи 100 (с. 49 підручника).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити