Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

I СЕМЕСТР

ІМЕННИК

УРОК 32 Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів)

Тема уроку. Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів)

Мета: розвивати в учнів уміння слухання-розуміння, аудіювання, уміння правильно аналізувати зміст серії сюжетних малюнків, упорядковувати деформований текст, переставляти частини тексту за логікою загального змісту, замінювати слова, які недоречно повторюються, користуватися додатковими матеріалами; виховувати любов до живої природи, повагу до людей праці.

Обладнання: зошити з розвитку писемного мовлення, додаткові матеріали, кольорові олівці.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

І. Підготовчий етап.

Матеріал для слухання-аудіювання

Я страшенний боягуз,

Всіх на світі я боюсь.

В полі, лісі навкруги

Скрізь у мене вороги.

Часом лізу я у шкоду,

Їм капусту на городах,

Моркву, ріпу, буряки.

Відгадайте — хто такий? (Заєць).

II. Повідомлення теми уроку.

Учитель. Про кого йдеться в загадці? Чим любить ласувати заєць? Зробіть звуко-буквений аналіз слова-відгадки.

На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися впорядковувати деформований текст, переставляти частини тексту за логікою загального змісту, вилучати слова, які недоречно повторюються в тексті. Героями тексту, над яким ми будемо працювати, є зайці.

III.  Опрацювання додаткових матеріалів.

1. Робота в підручнику. Розгляд серії сюжетних малюнків (потрібно дати учням можливість робити припущення щодо розвитку подій за змістом малюнків на с. 56 підручника).

2. Робота в зошиті з розвитку писемного мовлення (с. 13).

• Змістовий аналіз тексту.

— Про кого йдеться в прочитаному тексті? Де проживала сім’я Сіромашків? Як звали дівчинку, яка мала грядку? Якою була Галюся? Що вирішили зробити Клаповушко та Гризуня? Хто стеріг грядку Галюсі? Що зробила дівчинка? Який настрій був у зайчат? Які слова та сполучення слів повторюються? Якими словами їх можна замінити?

• Структурний аналіз тексту.

— Скільки частин у тексті? Про що йдеться в зачині? Про що ви дізналися з основної частини? Що повідомляється в кінцівці?

3. Робота з матеріалами довідки.

Довідка: брати, вони, зайченята, дівчинка, вона, їх, пухнастики, господиня, трудівниця, ласунчики.

4. Упорядкування тексту, замінюючи слова, які повторюються, словами з довідки. Списування впорядкованого тексту. Читання написаного.

5. Робота над малюнками до тексту, які наводяться в зошиті писемного мовлення (с. 15).

IV. Підсумок уроку.

— Як утворилися клички зайчат: Клаповушко та Гризуня? Чому сім’ю зайців автор назвав Сіромашками?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити