Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

I СЕМЕСТР

ІМЕННИК

УРОК 35 Закінчення іменників жіночого роду на -а, -я в орудному відмінку однини

Тема уроку. Закінчення іменників жіночого роду на -а, -я в орудному відмінку однини

Мета: ознайомити учнів з особливостями утворення форми орудного відмінка іменників жіночого роду на -а, -я; учити вибирати закінчення з опорою на вивчене правило.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Каліграфічна хвилинка

I.  Засвоєння написання слів чернетка, шеренга, телеграма.

2. Тлумачення значення слів.

Чернетка — попередня версія документа (написана від руки, машинописом або за допомогою комп’ютера), що відображає роботу автора або редактора над текстом. Саме з чернетки починається складання документа.

Шеренга — група людей, вишикуваних в один ряд і повернених обличчями в один бік (перев. про військових); стрій. Ряд, одна лінія якихось предметів.

Доцільно провести спостереження за зміною форми іменників і за чергуванням приголосних звуків при відмінюванні.

Н. в. (хто? що?)

Р. в. (кого? чого?)

О. в. (ким? чим?)

чернетка

чернетки

чернеткою

телеграма

телеграми

телеграмою

шеренга

шеренги

шеренгою

— Відгадайте загадку. Визначте, які іменники жіночого роду вжиті тут у родовому відмінку однини, виділіть закінчення. Поставте ці іменники у формі орудного відмінка.

У спеку песику і киці

Гриць приніс води з криниці.

Ті прибігли: ну й біда!

З миски зникла вся вода!

Хто це воду випив? Хто це?

Здогадались, дітки? ... (Сонце).

І. Січовик

— Поставте питання до решти іменників, визначте, у якому відмінку вони вжиті в тексті.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

1. Виконання вправи 126 (с. 59-60 підручника).

• Робота в групах.

Висновки, яких дійшли діти, доцільно порівняти із змістом правила на с. 60 підручника.

2. Виконання вправи 127 (с. 60 підручника).

Доцільне коментування.

IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.

• Виконання вправи 128 (с. 60-61 підручника).

— Де жив песик Бориско? Що найкраще вміла робити киця?

Словникова робота

Байдики бити, дурня клеїти — нічого не робити.

За розум братися — порозумнішати, змінити на краще свою поведінку.

— Прочитайте, як зрозумів мамині слова Бориско. Що означає вислів розуміти все буквальної

Додаткові завдання до тексту: • Поясніть написання власних назв. • Знайдіть у тексті синоніми до слів кличка, бігав.

V. Домашнє завдання.

• Виконання вправи 129 (с. 61 підручника).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити