Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

I СЕМЕСТР

ІМЕННИК

УРОК 43 Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи

Тема уроку. Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи

Мета: закріплювати набуті учнями знання про відмінювання іменників; формувати навички відмінювати іменники жіночого роду з кінцевим приголосним основи; виховувати культуру спілкування, любов до рідних і близьких.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

І.  На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.

Навчальний диктант

Учитель може скоротити текст, запропонувати учням завдання до тексту, залежно від рівня підготовки класу. Можливе коментоване письмо.

Снігур

Настала зима, засипала землю сріблястим снігом. Тоді ж і перші вісники зими прилетіли. Посідали вони на засніжених деревах — і ті одразу погарнішали. Скрізь — намети снігові, а на деревах — рум’яні, червоні яблука пломеніють.

Звісно, ніякі це не яблука, а красені снігурі. Вони й у сад залітають, і в парк, і на годівницю сідають, якщо побачать там кленове, ясенове або соняшникове насіння. Підсипай корму, не лінуйся! Тоді побачиш цих пташок зблизька.

А якщо ти гроно горобини або калини на годівницю прилаштуєш, то навряд чи скоро відлетять червоногруді снігурі. Спостерігай тоді за ними, скільки заманеться (За М. Леденцовим).

• Виконання завдання.

— Об'єднайте іменники в групи за правописом відмінкових закінчень. Любов, мудрість, піч, повінь, тінь, честь, совість, мати, сіль, велич, подорож.

— Написання якого іменника у формі орудного відмінка однини викликає труднощі? Визначте, який кінцевий приголосний основи має слово любов.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

1. Виконання вправи 155 (с. 70-71 підручника).

Виконуючи завдання, доцільно повернутися до алгоритму, складеного на попередньому уроці.

• Порівняння висновків і змісту правил на с. 70-71 підручника.

2. Виконання вправи 156 (с. 71 підручника).

Додаткові завдання: • Утворіть словосполучення з поданих груп слів, поставте іменники у формі орудного відмінка однини: з, викопати, честь; зустрічати, з, хліб, сіль; нагородити, медаль; відзначитися, хоробрість; пишатися, молодь; розмовляти, матір, з.

(Виконати з честю; зустрічати з хлібом-сіллю; нагородити медаллю; відзначитися хоробрістю; пишатися молоддю; розмовляти з матір’ю).

• Спишіть прислів’я. Поясніть написання іменників жіночого роду у формі орудного відмінка однини.

Щастя схоже на скло блиском і міцністю. Сім’я міцна любов’ю, а любов — вірністю.

IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.

• Виконання вправи 157 (с. 71 підручника).

— Які почуття описаний пейзаж викликав у рибалки, автора, вас? Яку пору року змальовано в тексті? Якими словами автор описує рослини? Прочитайте опис Дніпра. Прокоментуйте правопис відмінкових закінчень іменників.

Додаткові завдання до тексту: • Установіть зв’язок слів у першому реченні, поясніть уживання розділових знаків при однорідних членах речення. • Визначте, до якої частини мови належить кожне слово в 3 реченні. • Опрацюйте орфограми.

V. Домашнє завдання.

• Виконання вправи 158 (с. 71 підручника).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити