Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

I СЕМЕСТР

ПРИКМЕТНИК

УРОК 51 Змінювання прикметників у сполученні з іменниками за родами й числами

Тема уроку. Змінювання прикметників у сполученні з іменниками за родами й числами

Мета: розвивати в учнів уміння добирати прикметники до відповідних іменників; формувати навички змінювати прикметники за родами й числами в сполученні з іменниками; розвивати діалогічне мовлення; виховувати любов до природи.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

I.  На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.

Творче списування

— Спишіть текст, уставляючи пропущені прикметники. Знайдіть синоніми серед прикметників, поданих у довідці.

Підморозило, і ... льодок вкрив невеличкі озерця калюж.

Звечора ... хмари потемніли і... брилами нависли над землею. Ось-ось повалить сніг.

І справді, присмерком починають спускатися на землю перші... сніжинки. Спочатку їх небагато, а потім усе більше й більше літає їх у ... повітрі. Сніжинки безшумно сідають на ... мохи, почорніле листя,... гілки ялин.... ковдра стелиться по землі (За В. Пархоменко).

Довідка: густі, сірі; тоненький, прозорий; мохнаті; морозному; важкими; кудлаті; зелені; пухнаста.

— Визначте число та рід прикметників. Від чого залежать рід, число, відмінок прикметників?

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

1. Виконання вправи 183 (с. 82-83 підручника).

Діти виконують завдання вправи, виділяють закінчення прикметників. У процесі роботи визначають, що за родами прикметники змінюються лише в однині.

• Робота в групах. Співставлений висновків із змістом правила (с. 83 підручника).

Робота з картками

— Виділіть у текстах прикметники, визначте їх рід і число.

Синій

Синє небо, синя річка,

Сині очі у Марічки,

А у Толі синець синій —

Вчивсь він лазить по драбині.

Білий

Білий пух, біленька вата,

Біла у бабусі хата.

А у мене зуби білі,

Як узимку заметілі.

Жовтий

Жовтого кольору всюди багато —

Жовтеньке сонечко, жовті курчатка,

Жовта стежинка із жовтого піску,

Жовта чупринка в рудого Славка.

2. Виконання вправи 184 (с. 84 підручника).

— Провідміняйте прикметники (усно). Зверніть увагу на закінчення прикметників: правильно поставте питання, які підкажуть, якими можуть бути відмінкові закінчення прикметників.

IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.

• Виконання вправи 185 (с. 84 підручника).

— Назвіть головну дійову особу твору. Яким може бути зачин казки? Чого злякалася шишка? Прочитайте опис білки. Які епітети використовує автор? Прокоментуйте узгодження прикметників з іменниками.

Додаткове завдання до тексту: • Поясніть зміну форми прикметників та іменників.

V.   Домашнє завдання.

• Виконання вправи 186 (с. 84 підручника).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити