Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

I СЕМЕСТР

ПРИКМЕТНИК

УРОК 57 Уживання знака м'якшення перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини

Тема уроку. Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини

Мета: розвивати в учнів уміння правильно писати відмінкові закінчення прикметників в однині, визначати закінчення прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини; виховувати спостережливість, милування природою рідного краю.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

I. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.

Вибіркове списування

— Випишіть із тексту сполучення прикметників з іменниками, об’єднайте їх у дві групи відповідно до кінцевого приголосного основи.

Літній день у лісі. По стовбуру осики, просто по корі, стрибками піднімається строкатий дятел. Який же він гарний! Білий з чорним, а шапочка червона. Дзьоб у дятла — справжній теслярський інструмент. Дзьобом він видовбує глибоке дупло для гнізда. З-під кори жуків-короїдів і личинок витягує. Дзьобом і шишки роздовбує, і насіння дістає.

— Висловте припущення щодо написання знака м’якшення перед закінченням при відмінюванні прикметників.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

1. Виконання вправи 204 (с. 92 підручника).

• Робота в групах. Спостереження за написанням відмінкових закінчень прикметників з основою на м’який приголосний. При зміні форми прикметника діти проговорюють питання до прикметників у різних відмінках. Зіставлення висновків із змістом правила на с. 92 підручника.

2. Виконання вправи 205 (с. 92 підручника).

Додаткові завдання: • Користуючись алгоритмом, напишіть сполучення прикметників чоловічого (середнього) роду з іменниками у формі родового, давального та місцевого відмінків. • Напишіть словосполучення вранішня роса, справжня дружба у формі орудного відмінка однини.

IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.

• Виконання вправи 206 (с. 93 підручника).

— Про яку пору року розповідається в тексті? Які висловлювання найбільше вас вразили? Опрацюйте засоби художньої виразності. Розтлумачте значення висловлювання кружало густого терену.

Додаткові завдання до тексту: • Підкресліть головні та другорядні члени речення в другому та третьому реченнях. • Доберіть синоніми до слова мигтіли. • Прокоментуйте правопис префіксів.

V. Домашнє завдання.

• Виконання вправи 207 (с. 93 підручника).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити