Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік
I СЕМЕСТР
ПРИКМЕТНИК
УРОК 57 Уживання знака м'якшення перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини
Тема уроку. Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини
Мета: розвивати в учнів уміння правильно писати відмінкові закінчення прикметників в однині, визначати закінчення прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини; виховувати спостережливість, милування природою рідного краю.
ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ
I. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.
Вибіркове списування
— Випишіть із тексту сполучення прикметників з іменниками, об’єднайте їх у дві групи відповідно до кінцевого приголосного основи.
Літній день у лісі. По стовбуру осики, просто по корі, стрибками піднімається строкатий дятел. Який же він гарний! Білий з чорним, а шапочка червона. Дзьоб у дятла — справжній теслярський інструмент. Дзьобом він видовбує глибоке дупло для гнізда. З-під кори жуків-короїдів і личинок витягує. Дзьобом і шишки роздовбує, і насіння дістає.
— Висловте припущення щодо написання знака м’якшення перед закінченням при відмінюванні прикметників.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
1. Виконання вправи 204 (с. 92 підручника).
✵ Робота в групах. Спостереження за написанням відмінкових закінчень прикметників з основою на м’який приголосний. При зміні форми прикметника діти проговорюють питання до прикметників у різних відмінках. Зіставлення висновків із змістом правила на с. 92 підручника.
2. Виконання вправи 205 (с. 92 підручника).
Додаткові завдання: • Користуючись алгоритмом, напишіть сполучення прикметників чоловічого (середнього) роду з іменниками у формі родового, давального та місцевого відмінків. • Напишіть словосполучення вранішня роса, справжня дружба у формі орудного відмінка однини.
IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.
✵ Виконання вправи 206 (с. 93 підручника).
— Про яку пору року розповідається в тексті? Які висловлювання найбільше вас вразили? Опрацюйте засоби художньої виразності. Розтлумачте значення висловлювання кружало густого терену.
Додаткові завдання до тексту: • Підкресліть головні та другорядні члени речення в другому та третьому реченнях. • Доберіть синоніми до слова мигтіли. • Прокоментуйте правопис префіксів.
V. Домашнє завдання.
✵ Виконання вправи 207 (с. 93 підручника).