Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

I СЕМЕСТР

ПРИКМЕТНИК

УРОК 58 Уживання знака м'якшення перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини

Тема уроку. Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини

Мета: формувати в учнів уміння правильно писати відмінкові закінчення прикметників в однині, орфоепічні вміння, чуття мови; розвивати бажання пізнавати природу.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

I. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.

Самостійна робота

Завдання 1

— Спишіть речення, замініть виділені прикметники антонімами. За яким правилом ви будете визначати, чи потрібно писати знак м’якшення перед закінченнями в прикметниках?

Після ранкової мандрівки в усіх був бадьорий настрій. Зимового ранку школярі відвідали музей під відкритим небом. Паперовою ромашкою прикрасила дівчинка свою зачіску. З учорашнього хліба приготували канапки.

Довідка: вечірній, літній, справжній, свіжий.

Завдання 2

— Уставте в речення пропущені прикметники, щоб розповідь вийшла цікавою.

Був ... день. Дивлюся на... небо. Високо в небі пливуть ... хмаринки. Над землею пурхають ... ластівки. Зі свистом пролітають ... стрижі.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

1. Виконання вправи 208 (с. 93 підручника).

Додаткові завдання до вправи: • Спишіть речення, змініть форму виділених прикметників у дужках, виділіть закінчення. Визначте відмінок. • Усно складіть речення із словами вправи так, щоб вони стали продовженням опису.

(Блакитний) очима дивиться мені в очі весна. Стоять верби, опушені (зелененький) листям, і, здається, чують сплески (журавлиний) сурем у піднебессі, легенький, бентежний передзвін, прозорий, кришталевий (За Є. Гуцалом).

2. Самостійне виконання вправи 209 (с. 94 підручника).

IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.

• Виконання вправи 210 (с. 94 підручника).

— Що можна побачити взимку на лісовій галявині? Поясніть утворення асоціативного ряду пень, квартира, теремок. Знайдіть слова, якими автор описує галявину.

Додаткові завдання до тексту: • Знайдіть у тексті іменник, споріднений до слова холод. Запишіть сполучення цього іменника з прикметником у формі орудного відмінка однини, прокоментуйте правопис. • Установіть зв’язок слів у реченні (на вибір учителя).

V. Домашнє завдання.

• Виконання вправи 211 (с. 94 підручника).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити