Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік
I СЕМЕСТР
ПРИКМЕТНИК
УРОК 60 Вимова та написання закінчення -ій у прикметниках жіночого роду в давальному та місцевому відмінках
Тема уроку. Вимова та написання закінчення -ій у прикметниках жіночого роду в давальному та місцевому відмінках
Мета: удосконалювати навички учнів у написанні відмінкових закінчень прикметників жіночого роду в давальному та місцевому відмінках, узгоджувати іменники з прикметниками, добирати прикметники до питань; формувати вміння римувати слова.
ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ
I. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.
Самостійна робота
Завдання 1
— Запишіть подані сполучення прикметників з іменниками у формі родового, давального, орудного та місцевого відмінків. Виділіть закінчення прикметників. Складіть і запишіть речення з одним із словосполучень.
Домашня робота — домашнє завдання; вечірня казка — вечірній спокій; свіже молоко — свіжа білизна; торішній сніг — учорашня газета; дружна родина — дружня порада.
Завдання 2
— Спишіть прислів’я. Випишіть виділені прикметники разом із словами, з якими вони зв’язані. Визначте рід, число, відмінок. Прокоментуйте правопис закінчень прикметників.
Вчорашнє кепкування — завтрашнє ворогування. Шукає вчорашнього дня. Вчорашньої води не наздоженеш. Умій відкинути вчорашні тривоги і радій новому дню.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
✵ Виконання вправи 216 (с. 96 підручника).
Додаткові завдання до тексту: • Доберіть і запишіть прикметники до відгадки. • Випишіть із тексту сполучення прикметника з іменником жіночого роду, поставте це сполучення у формі давального та місцевого відмінків.
IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.
1. Виконання вправи 217 (с. 96-97 підручника).
✵ Робота над усвідомленням змісту прочитаного.
— Хто такий Бембі? Які прикметники допомагають уявити літній ліс? Як змінився ліс узимку? Розкажіть, як Бембі та його мама врятувалися від небезпеки. Поясніть уживання речень з окличною інтонацією.
Додаткові завдання до тексту: • Знайдіть у першому абзаці тексту речення з однорідними членами, установіть зв’язок слів в одному з цих речень. • Визначте, до якої частини мови належить кожне слово в другому реченні другого абзацу.
2. Виконання вправи 218 (с. 97 підручника).
Додаткові завдання до тексту: • Поясніть правопис префіксів у • словах пресрібний, приберіг. • Визначте форму відмінка всіх іменників і зв’язаних із ними прикметників в останньому реченні.
V. Домашнє завдання.
✵ Виконання вправи 219 (с. 97 підручника).