Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

I СЕМЕСТР

ПРИКМЕТНИК

УРОК 61 Вимова й написання найуживаніших прикметників на -ський,-цький, -зький

Тема уроку. Вимова й написання найуживаніших прикметників на -ський,-цький, -зький

Мета: навчати школярів утворювати та правильно вимовляти найуживаніші прикметники на -ський, -зький, -цький, утворювати нові прикметники із цими суфіксами; ознайомити з державами Європи, їх столицями; здійснювати мультикультурний розвиток дітей; виховувати почуття гордості за нашу державу.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

I.  На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.

Самостійна робота

— Прочитайте текст. Знайдіть прикметники жіночого роду, випишіть їх разом з іменниками. Поставте у формі давального та місцевого відмінків однини.

Кумонька-лисичка

У кумоньки-лисички зубки гостренькі, рильце тоненьке, вушка на макушці, шубка тепленька. Добре кума принаряджена: шерсть пухнаста, золотиста. На грудях жилетка, а на шиї білесенька краватка.

Ходить лисичка тихесенько, до землі припадає, ніби кланяється. Свій пухнастий хвіст несе обережно, дивиться ласкаво, усміхається, зубки білі показує.

Риє нірки розумниця глибокі. Багато входів у них і виходів. У них комори є, спаленьки, м’якою травичкою підлоги встелені.

Усім би лисичка хороша була, але розбійниця. Полюбляє вона курочок, качок, зверне шию гусаку, не пожаліє й кролика (За К. Ушинським).

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

1. Виконання вправи 220 (с. 97-98 підручника).

• Робота над усвідомленням змісту прочитаного.

— Покажіть на карті Дунай, кордони країн, по території яких протікає ріка. Поясніть, чому Дунай називають рікою дружби. Розтлумачте значення висловлювання басейн Дунаю. Опрацюйте правило на с. 98 підручника.

Додаткове завдання до тексту: • Спостереження за утворенням ступенів порівняння прикметників.

2. Виконання вправи 221 (с. 98 підручника).

Додаткове завдання: • Утворіть сполучення прикметника з іменником, замініть виділений іменник спорідненим прикметником.

Козак + чайка — козацька чайка; солдат + каша — солдатська каша; чумак + віз — чумацький віз.

3. Виконання вправи 222 (с. 98 підручника).

IV. Домашнє завдання.

• Виконання вправи 223 (с. 99 підручника).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити