Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік
I СЕМЕСТР
ПРИКМЕТНИК
УРОК 63 Відмінювання прикметників у множині
Тема уроку. Відмінювання прикметників у множині
Мета: удосконалювати вміння учнів відмінювати прикметники в множині, правильно писати відмінкові закінчення прикметників; здійснювати мультикультурний розвиток.
ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ
I. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.
Вибіркове списування
— Прочитайте текст. Випишіть сполучення прикметників з іменниками, визначте їх відмінок, а в однині — рід. Поясніть правопис закінчень.
Вітерець
Змахнув вітер прозорою своєю накидкою. Налетів суховієм на широку соснову смугу. Почав протискуватися крізь колючі зелені гілки. Охолонув вітерець, посвіжів і помчав до місцевого водосховища. Жили у водосховищі золотаві коропи, спритні окуні, зубаті щуки, великі лящі, усяка дрібнота й озерні раки. Течії нема, вода за літо нагрілася, важко підводним мешканцям. Та приспів прохолодний вітер, застояну воду перемішав, повітря в глибоководний шар вдихнув. Рибам — привілля, дихай тепер скільки завгодно (За А. Морозовим).
Самостійна робота
— Спишіть речення. Змініть форму числа прикметників.
У качечки Касі вивелися Тасі, (білий) та (жовтенький), дзьобики (чорненький) (В. Власенко).
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
✵ Виконання вправи 228 (с. 101 підручника).
IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.
1. Виконання вправи 229 (с. 101 підручника).
2. Виконання вправи 230 (с. 101 підручника).
✵ Робота над усвідомленням змісту прочитаного.
— Як називають Діда Мороза в різних країнах? Які розваги для дітей вигадують ці дідусі? Як вони отримують листівки від дітей?
Додаткові завдання до тексту: • Поясніть уживання великої букви у власних назвах. • Визначте, до якої частини мови належать слова в реченнях другого абзацу. Прокоментуйте правопис префіксів і слів із пропущеними буквами.
V. Домашнє завдання.
✵ Виконання вправи 231 (с. 102 підручника).