Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

I СЕМЕСТР

ТЕКСТ

УРОК 5 Тема, основна думка в текстах - розповідях, описах і міркуваннях

Тема уроку. Тема, основна думка в текстах — розповідях, описах і міркуваннях

Мета: учити школярів визначати тему, основну думку в текстах різного типу; удосконалювати вміння добирати до тексту заголовок і визначати тип тексту за його метою; розвивати усне та писемне мовлення, мисленнєві процеси: пам’ять, увагу, спостережливість; збагачувати словниковий запас учнів.

Обладнання: ілюстрації із зображенням осіннього пейзажу, сонця.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

I. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.

Каліграфічна хвилинка

• Написання з’єднань мі, ір, ку, ва, ння, слова міркування.

— Пропишіть рядок цього слова.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель. Міркування — тип тексту за метою викладення матеріалу. Сьогодні на уроці ми будемо вчитися визначати тему й основну думку в текстах — розповідях, описах і міркуваннях.

III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

1. Виконання вправи 17 (с. 12-13 підручника).

Мовний аналіз тексту: • Укажіть слова, які вказують на пори року. Якими частинами мови вони виступають? • Назвіть слова, у яких є сумнівні приголосні, написання яких треба перевіряти правилом. • Знайдіть у тексті слово, у звуковому аналізі якого звуків більше, ніж букв. • Назвіть слова, написання яких потрібно перевіряти, добираючи перевірні слова. • До якої частини мови належить слово сонечко? Проаналізуйте його як частину мови.

Додаткові завдання до тексту: • Зробіть звуко-буквений аналіз слів (одне на вибір) ховаються, підсихають, засинають. * Виконайте синтаксичний розбір речення їх поливає дощ, засипає сніг.

2. Виконання вправи 18 (с. 13 підручника).

• Бесіда за змістом тексту.

- Який це тип тексту? Яка його тема й мета? Доберіть і запишіть заголовок до тексту. Чим подібний цей текст до попереднього? Чим вони відмінні?

Додаткові завдання до тексту: • Випишіть прикметники, за допомогою яких описано сонечко. Визначте їх рід і число. • Випишіть і провідміняйте числівник. • Розберіть за будовою слова червоного, жовтогарячого.

IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.

• Виконання вправи 19 (с. 13—14 підручника).

V. Підсумок уроку.

VI. Домашнє завдання.

• Виконання вправи 20 (с. 14 підручника),





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити