Українська мова - Книжка для вчителя календарне планування та розробки уроків 4 клас - 2015 рік

II СЕМЕСТР

ЗАЙМЕННИК

УРОК 82 Урок розвитку писемного мовлення. Складання й записування зв’язаних між собою речень, які описують зміст малюнка

Тема уроку. Урок розвитку писемного мовлення. Складання й записування зв’язаних між собою речень, які описують зміст малюнка

Мета: розвивати в учнів уміння будувати текст-опис за репродукцією картини К. Білокур «Богданівські яблука», логічно й послідовно викладати думки на папері, використовувати засоби виразності, образні слова та словосполучення; виховувати любов до прекрасного, до природи, зацікавленість життям славетних українців.

Обладнання: зошити з розвитку писемного мовлення, додаткові матеріали, кольорові олівці, репродукції картин К. Білокур.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

І. Підготовчий етап.

Матеріал для слухання-аудіювання

Магія квітів

Прийшла у світ жінка магічна,

Не жити, в нужді животіти,

До квітів любов ЇЇ вічна

Навчила над світом злетіти!

Із трав вперто фарби варила,

Для пензлів в’язала щетину,

Заквітчане диво творила

В любові, як рідну дитину.

І квіти в любові ясніли,

Плелися в небачену казку,

То сном з полотна паленіли,

То сипали сонячну ласку...

Півоній букети з росою,

Печальні жоржини і рожі

Своєю тремкою красою

Були на художницю схожі.

Коли ж у буденних рутинах

Свій зморений вік загубила,

Схилились в журбі на картинах,

Ті квіти, що їх так любила.

Т. Чорновіл

II. Повідомлення теми уроку.

Учитель. Про що йдеться у вірші Т. Чорновіл? Цей вірш присвячений видатній українській художниці К. Білокур. На сьогоднішньому уроці ми будемо складати текст, у якому опишемо зміст однієї з її картин, а саме «Богданівські яблука». Чому художниця так назвала картину, ви дізнаєтесь із тексту про талановиту жінку — К. Білокур.

III. Опрацювання додаткових матеріалів.

1. Робота в зошиті з розвитку писемного мовлення. Читання тексту про К. Білокур (с. 38).

• Змістовий аналіз тексту.

— Де народилася художниця? Коли вона почала малювати? З чого робила фарби й пензлики? Прочитайте, що про це сказано в тексті. Що про це сказано у вірші Т. Чорновіл? Прочитайте. Що К. Білокур любила малювати найбільше? Як оцінила держава її талановиту роботу?

2. Робота в зошиті з розвитку писемного мовлення. Прочитання слів і їх значень (с. 39).

3. Робота в підручнику. Розгляд репродукції картини К. Білокур «Богданівські яблука». Аналіз змісту картини (с. 131).

4. Робота в зошиті з розвитку писемного мовлення. Читання порад щодо аналізу змісту репродукції картини (с. 39 -40).

5. Робота над опорними словами, що наводяться в зошиті з розвитку писемного мовлення (с. 40).

6. Аналіз змісту репродукції картини К. Білокур «Богданівські яблука» (аналіз змісту картини проводиться на основі прочитаних порад).

— До якої мистецької групи відноситься репродукція картини художниці? Що зображено на передньому плані картини? Які хустка, яблука, цвіт? Що зображено на задньому плані картини? Розкажіть про небо, пташок, гілля яблуні. Які предмети зображені справа на картині? Які предмети намальовані на лівому плані картини? Яку гаму кольорів використала художниця? Чому К. Білокур так назвала цю картину?

7. Складання плану тексту-опису змісту репродукції картини за зразком, наведенним у зошиті з розвитку писемного мовлення (с. 40).

8. Складання й записування тексту-опису змісту репродукції картини К. Білокур «Богданівські яблука».

9. Виконання завдання в зошиті з розвитку писемного мовлення (с- 42).

— Розфарбуйте квіти, які любила малювати видатна українська художниця.

IV. Підсумок уроку.

— Про творчість якої художниці ми говорили на сьогоднішньому уроці? Що вас найбільше вразило з того, що ви дізналися про К. Білокур? Відшукайте й запишіть назви інших картин цієї художниці.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити