УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ

 

УРОК № 12

Тема. Речення

 

Мета: ознайомити учнів з видами речень за метою висловлювання; навчити їх правильно будувати і доречно використовувати питальні, спонукальні та окличні речення; виховувати в учнів любов до природи.

Обладнання: підручник.

ХІД УРОКУ

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Перевірка домашньої вправи.

 

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

 

IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником.

Вправа 90 (усно).

2. Бесіда за текстом вправи.

1)    Назвіть групи слів, словосполучень, речень.

2)    Чи достатньо для спілкування вживати лише окремі слова, словосполучення?

3)    За допомогою чого ми спілкуємось?

3. Робота з таблицею «Ознаки речень і словосполучень».

Вправа 91.

4. Робота біля дошки.

Завдання: записати речення, підкреслити граматичну основу.

Золота берізка опустила свої віти і журиться. (О. Копиленко.)

Високо вгорі дзвінко курличуть журавлі. (О. Копиленко.)

5. Робота за підручником.

Вправа 92 (усно).

Завдання учням

—    Знайти в тексті речення, в яких автор розповідає, описує явище (такі речення називають розповідними);

—    знайти в тексті речення, в яких автор запитує (такі речення називаються питальними, в кінці речення ставиться знак питання);

—    знайти в тексті речення, в яких автор спонукає до дії, тобто висловлює наказ, пораду, прохання (такі речення називаються спонукальними);

—    знайти речення, які вимовляються з підсиленою, напруженою інтонацією, що вказує на виявлення сильного почуття (такі речення називаються окличними, в кінці речення ставиться знак оклику).

Вправа 96.

Завдання: переписати, поставити розділові знаки в кінці речень. Визначити види речень за метою висловлювання.

6. Самостійна творча робота.

Завдання: самостійно скласти розповідне, питальне, спонукальне, окличне речення. Якщо можливо, об’єднати їх у зв’язний текст. Тема: «Осінь у місті».

7. Слово вчителя.

На уроках ви вчитеся створювати усні та письмові висловлювання. У них можуть траплятися помилки, зокрема у творенні слів, побудові словосполучень, речень. Такі помилки називаються граматичними і позначаються літерою Г.

8. Робота за підручником.

Вправа 100 (усно).

9. Робота біля дошки.

Завдання: переписати текст, визначаючи межі речень і розставляючи розділові знаки. Визначити вид кожного речення за метою висловлювання. Вказати окличні речення.

Рідний край дорога серцю земля батьків і прадідів наших оспівані в піснях народних безмежні степи зелені ліси й доли високі блакитні небеса хіба є що на світі краще за це миле серцю дозвілля хіба є що на світі дорожче за Вітчизну.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Колективна робота.

Завдання: визначити види речень за метою висловлювання.

Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі? Нехай цвіте життя, як білий сад!

Багряний клен стоїть на узліссі і ніби сумує, що надійшов жовтень.

А у тім просторім світі добра научайтесь, рідної своєї мови й пісні не цурайтесь!

Ви знаєте, як сплять старі гаї?

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, § 11, вправа 103.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.