УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ

 

УРОК № 22

Тема. Діалог

 

Мета: дати учням уявлення про діалог; формувати в них уміння правильно записувати діалог; виховувати щедрість, сприяти розвитку дружніх стосунків.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

ХІД УРОКУ

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Перевірка домашньої вправи.

2. Робота біля дошки.

Завдання: записати речення, поставити розділові знаки й лапки.

Не проводжайте мене попросила Ляля рідних я скоро повернуся.

 

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

 

IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Діалог — це різновид прямої мови, що передає розмову двох осіб.

Монолог — висловлювання однієї особи.

Полілог — розмова трьох чи більше дійових осіб.

1. Робота за підручником з елементами бесіди.

Вправа 188.

Завдання: прочитати текст. Знайти у першій частині пряму мову, зачитати. Прочитати діалог за особами. Які розділові знаки ставляться при діалозі?

Вправа 189 (усно).

2. Робота в зошитах.

Завдання: переписати текст (записаний на дошці). Розставити розділові знаки.

По щирості

Один селянин прийшов з міста й дає своєму малому синові медівник.

Бери Васильку та поділися з Петриком по щирості А то як ділити по щирості питає Василько Отак сину каже батько як переломиш медівник, то віддай більшу частину Петрикові а собі залиш меншу. Це називається по щирості.

(Народна творчість.)

3. Творча робота.

Завдання: записати речення з прямою мовою у формі діалогу.

«Що з тобою, Петрику, чому ти сьогодні такий блідий?» — занепокоєно запитав учитель.

«А нічого,— відповів Петрик,— просто сьогодні мене умивала мама». (Народна творчість.)

З’ясував

Фотоплівку ввечері татусь проявляв і скаржився на невдачу: «Що за чудасія! Знов чомусь жодного зображення не бачу». «Не дивуйтесь, тату,— відказав Гриць малий, що грався біля нього. — Я ще вдень цю плівку розглядав і не бачив теж на ній нічого».

(Народна творчість.)

4. Робота за підручником.

Вправа 190 (письмово).

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Творча робота.

Завдання: скласти і записати діалог з товаришем про прочитану книгу. Використати подані речення.

— Раджу тобі прочитати...

— Я порадив би взяти в бібліотеці...

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, § 21, вправа 192.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.