УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ


УРОК № 28

Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Усний твір-розповідь на основі власного досвіду


Мета: навчити школярів складати твори-розповіді на основі власного досвіду, з’ясувати особливості тексту-розповіді, розвивати усне мовлення учнів; виховувати мовленнєву культуру учнів.

Обладнання: підручник.

ХІД УРОКУ

I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ


II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ


III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Бесіда.

—    Які типи мовлення ви знаєте?

—    Що таке опис?

—    Що лежить в основі роздуму?

—    Яке питання можна поставити до тексту розповіді?

—    Якою є загальна схема розповіді? (початок дії, розвиток дії, кінець події або зав’язка, кульмінація, розв’язка).

2. Повторення матеріалу про мовні засоби зв’язку речень у тексті.

Запитання до учнів.

—    Які слова найчастіше вживаються у розповіді, вказуючи на послідовність виконання дій? а на здійсненність подій?


IV. ПІДГОТОВЧА РОБОТА

1. Робота за підручником.

Вправа 226.

2. Робота з пам’яткою «Як працювати над розповіддю». Підручник, с. 103.


V. РОБОТА НАД ТВОРАМИ-РОЗПОВІДЯМИ

1. Знайомство з темами творів-розповідей.

Підручник, вправа 227.

2. Вибір теми, індивідуальна робота учнів над планами творів.

3. Допомога вчителя слабо підготовленим учням.

4. Коректування планів.

5. Складання учнями твору.

6. Зачитування двох-трьох творів і рецензування їх учнями.


VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ


VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, § 26, скласти твір-розповідь.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити