УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ


УРОК № 29

Тема. Правила вживання м’якого знака


Мета: узагальнити і закріпити правила вживання м’якого знака, вдосконалювати навички правильно визначати м’які приголосні звуки; виробляти орфографічні навички; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять; виховувати в учнів почуття прекрасного.

Обладнання: підручник, тексти диктантів.

ХІД УРОКУ

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Перевірочна бесіда.

—    Назвіть м’які приголосні.

—    За допомогою яких букв передається м’якість приголосних на письмі?

2. Вибірковий диктант.

Завдання: виписати слова з м’якими приголосними, записати їх фонетичною транскрипцією.

1. Сива паморозь блищала на землі. 2. На сході поволі блідло небо. 3. За хатою стояла весняна тиша. 4. Сизе небо дихало грозою. Далеко над степом бродили кошлаті хмари. 5. Верби кидали на леваду широкі тіні.

(Із творів Г. Тютюнника.)


II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ


III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ


IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником.

1)    Вправа 228.

2)    Опрацювання теоретичного матеріалу (робота з таблицею, с. 104). Вправи 229, 233.

3)    Опрацювання теоретичного матеріалу (робота з таблицею, с. 106).

4)    Вправа 236.

2. Розподільний диктант.

Завдання: слова з м’яким знаком записати в одну колонку, слова без нього — у другу.

Медальйон, любов, кінчик, сіль, Харків, п’ять, менший, піч, неньці, більше, радістю, кухар, мавпячий, рибалчин, свято, міський, ллєш, сміється.

3. Робота за підручником.

Вправа 230.

4. Пояснювальний диктант.

Завдання: пояснити випадки вживання м’якого знака.

1. На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить. 2. Маленька праця краще за велике безділля. 3. Праця чоловіка годує, а лінь марнує. 4. Кінець діло хвалить. 5. Без роботи день роком стає. 6. На чужий труд ласий не будь.

(Народна творчість.)

5. Робота за підручником.

Вправа 231.


V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Узагальнююча бесіда.

—    Для чого вживається м’який знак? У яких випадках він пишеться?

—    У яких випадках м’який знак не пишеться? Наведіть приклади.


VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, § 27, вправа 232.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити