УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ

 

УРОК № 33

Тема. Сполучення йо, ьо

 

Мета: познайомити учнів із правилами вживання буквосполучень йо, ьо, формувати навички правильного написання й вимови слів із цими буквосполученнями; збагачувати словниковий запас, розвивати орфографічну пильність та грамотність; виховувати любов до природи.

Обладнання: підручник, текст диктанту.

ХІД УРОКУ

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Перевірка домашньої вправи.

2. Колективна робота.

Завдання: написати за алфавітом імена учнів класу.

3. Творча робота.

Завдання: виписати з тексту слова, які мають букви, що позначають два звуки, записати їх фонетичною транскрипцією.

Багатів Київ. Став ласим шматочком для диких орд, що по степах ганялися, постійного пристановища не мали.

І рушило могутнє хозарське військо з-над Волги на Дніпро.

Та що діяти? Збирає князь усе своє військо й до бою вирушає.

— До останнього згинемо, а не посоромимо землі рідної.

(За А. Лотоцьким.)

 

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

 

IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником.

1)    Вправи 255, 256.

2)    Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 117.

3)    Вправа 255.

2. Розподільний диктант.

На основі вправи 256.

3. Диктант із коментуванням.

Завдання: пояснити розстановку розділових знаків у п’ятому реченні.

Зробити синтаксичний розбір шостого речення.

1)    Степ майорів пшеничними, житніми й вівсяними полями. (А. Шиян.)

2)    Юних рук веселі зльоти серце радують мені. (М. Рильський.)

3)    До пізньої ночі кипіла на греблі робота. (А. Головко.)

4)    На луках дуже пахло свіжою травою й польовими квітами. (І. Нечуй-Левицький.)

5)    У всьому ти, кохана Батьківщино. (В. Сосюра.)

6)    Сльозою місяць впав на сніг іскристий. (В. Сосюра.)

7)    Заклацав холод іклами бурульок. (Л. Костенко.)

8)    Далеко ще холодна сльота! (С. Черкасенко.)

9)    В порожньому житті немає втіхи. (Б. Грінченко.) 10) Соловей затьохкав у кущах. (В. Сосюра.)

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Переклад українською мовою.

Вправа 260.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, § 30, вправа 259 або вправа 261.


Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити