УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ

 

УРОК № 35

Тема. Правила вживання апострофа

 

Мета: пояснити учням правила вживання апострофа, вчити правильно вимовляти слова з апострофом; виробляти навички застосовувати вивчені правила на практиці; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати мовленнєву культуру учнів.

Обладнання: підручник, текст диктантів.

ХІД УРОКУ

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Перевірка домашньої вправи.

2. Словниковий диктант.

Серйозний, Соловйов, мужньо, тьохкати, Дьомін, йодистий, медальйон, сконструйований, раннього, мільйон, кольоровий, підйомний, крайовий, осіннього, третього, зйомка.

3. Творча робота.

Завдання: записати два-три прислів’я, в яких зустрічаються слова з буквосполученнями йо, ьо.

Наприклад:

Зимою деньок, як комарів носок.

У нього сім п’ятниць на тиждень.

Сьогоднішньої роботи на завтра не відкладай.

 

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

 

IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником.

1)    Вправа 262.

2)    Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 119.

3)    Матеріал для спостереження (вправа 263).

4)    Робота з таблицями, с. 120.

2. Диктант з коментуванням.

Завдання: пояснити вживання або невживання апострофа.

1)    Тихе озеро незриме віє духом трав’яним. (М. Рильський.)

2)    Ставок зачервонів проти заходу, неначе политий кров’ю. (І. Нечуй-Левицький.)

3)    Вітер хвилю б’є та крутить, та шумить, ридає. (Л. Українка.)

4)    Понад берегом безтурботно й тихо пропливало п’ять качок.

5)    Медвяно пахне скошена трава. (А. Малишко.)

6)    Тьмяно полискували наповнені водою комиші. (Олесь Гончар.)

7)    Годинник дзенькнув і розбився на дріб’язки. (І. Нечуй-Левицький.)

8)    Пливе густе підхмар’я, високе та безкрає. (А. Малишко.)

3. Робота за підручником.

Вправа 266.

4. Творча робота.

Завдання: до поданих слів дібрати слова з протилежним значенням, записати їх словами і у фонетичній транскрипції, обґрунтувати написання. З двома словами скласти речення.

Твердий —

забувати —

зникнути —

будень —

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота за підручником.

Вправа 269.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, § 31, вправа 270 (письмово).






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.