УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ

 

УРОК № 36

Тема. Правила вживання апострофа

 

Мета: закріпити правила вживання апострофа, вдосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати пам’ять, увагу; виховувати наполегливість у навчанні.

Обладнання: підручник, текст диктантів.

ХІД УРОКУ

I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

 

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

 

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Перевірка домашньої вправи.

2. Творча робота.

Завдання: скласти зв’язне висловлювання на тему

«Правила вживання апострофа».

3. Словниковий диктант.

Слов’янин, кам’яний, безхмар’я, з'їжджати, Лук’янівка, трьох’ярусний, мавпячий, з’являтися, верб’я, духмяний, дзвякнути, жираф’ячий, торф’яний, роз’яснити, медвяний, рясно, бур’ян, різьбяний, багряний, надвечір’я, матір’ю.

4. Переклад українською мовою.

Вправа 266.

5. Зорово-слуховий диктант-взаємоперевірка.

Рідна мово, ти ніжний цвіт,

Ти п’яниш нас, як рута-м’ята.

Таж на цілий на білий світ

Ти духмяністю розіллята.

(Д. Білоус.)

6. Робота за підручником.

Вправа 268.

7. Пояснювальний диктант.

М’ята

Об’їхав я багато країв. Гарних, дивних, цікавих. Тепер у місті живу. Та враз я згадав хлоп’ячі забави на батьковому подвір’ї. Почув трав’яний дух. Дух, де в’ється моя Рось. Задзвеніли мені солов’ї, кропив’янки, очеретянки, заворкотіли голуб’ята. Запахли в рідному саду ряст, рум’янок, п’ятиперстень. І м’ята. Холодна, кучерява. Пахучий холодок наповнює груди. А там ластів’я озветься, защебече, ніби щось промовляє. А із сусіднього саду вітається дід Лук’ян. Скинув бриля — махає. А поруч он клей вишневий, мов півник полив’яний. Мені все дужче пахне м’ята.

(Д. Чередниченко.)

8. Розподільний диктант.

Завдання: записати слова з апострофом в одну колонку, а без нього — у другу.

Присвята, в’язкий, рум’яний, пюре, дит’ясла, верб’я, святкувати, повітря, об’їжджати, черв’як, під’їхати, В’ячеслав, сім’я, морквяний, мавпячий.

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Творча робота.

Завдання: скласти зв’язне висловлювання на тему: «Коли ставиться і коли не ставиться апостроф».

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, § 31, вправа 271.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.