УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ


УРОК № 37

Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Особливості побудови опису. Художній і науковий описи


Мета: пояснити учням особливості побудови опису, показати відмінність між описами науковим та художнім, навчити школярів складати художні й наукові описи; розвивати усне й писемне мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас; виховувати любов до природи.

Обладнання: підручник, словники.

ХІД УРОКУ

I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ


II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ


III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Проблемне запитання.

—    Для чого людині потрібне вміння описувати? (Використовується метод «Мозковий штурм».)

2. Пояснення вчителя.

Опис — це висловлювання, в якому розкриваються важливі, характерні ознаки предмета. Мета опису — дати точне уявлення про предмет або явище. Опис містить відповідь на питання: яким є предмет? «Відомим» в описах є назва предмета або його частин. «Новим» є назва ознаки.

Описи можуть бути в науковому або в художньому стилі.

3. Робота за підручником:

1)    Вправа 272.

2)    Опрацювання теоретичного матеріалу § 32, с. 123—124.


IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником.

Вправа 274.

2. Гра «На безлюдному острові».

На основі вправи 273.

3. Творча робота.

Завдання: у художньому стилі, користуючись планом, вміщеним на с. 125, скласти опис улюбленої іграшки.


V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, § 32, вправа 277.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити