УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ

 

УРОК № 52

Тема. Вимова і написання слів із подовженими м’якими приголосними

 

Мета: формувати вміння правильно вимовляти та писати слова з подвоєнням букв на позначення подовжених м’яких приголосних; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати в учнів мовленнєву культуру.

Обладнання: підручник, тексти диктантів.

ХІД УРОКУ

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Перевірка домашньої вправи.

2. Робота біля дошки.

Завдання: списати прислів’я, виправляючи помилки, пов’язані із чергуванням у-в, і-й

Січень не так січе, як в вуха пече. Прийшов грудень й приніс студень. В лютому зима з весною уперше зустрічається. Як в травні дощ надворі, то восени хліб в коморі. Літом й баба сердита на піч. Сумний грудень й в свято, й в будень.

3. Творча робота.

Завдання: використовуючи прийменники у-в та сполучники і-й скласти твір-мініатюру про зиму.

4. Гра «Знайди слово».

Завдання: за допомогою префіксів без-, від-, над-, воз- утворити нові слова. Пояснити правопис слів. Навести власні приклади слів, у яких є орфограма «Подвоєння букв на позначення збігу однакових звуків». Обґрунтувати свій вибір.

З’єднати, захисний, давати, страх, дерти, земельний, давно, змінний

 

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

 

IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником.

1)    Вправа 353 (усно).

2)    Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 153.

3)    Робота з таблицею «Подовження м’яких приголосних», с. 154,

4)    Вправа 355 (усно).

2. Диктант з коментуванням.

Сірими пухнастими котиками рясно вкрито гілля верболозу. (Я. Гримайло.) В твоїм привіллі юна пісня і Волга якорем дзвенить. (М. Стельмах.) За кілька хвилин оберемок бадилля прудко летів у провалля, а за ним... скотився додолу тріумфуючий Іван. (М. Коцюбинський.) Примовкле море та пахощі квіток злилися в гармонію почуттів. (І. Ле.) Хвиля обілляла його до пояса. (М. Трублаїні.) Його сірі з просинню очі світились лагідністю і добротою. (Ю. Збанацький.) Земля врунила прорістю. (М. Бажан.) До подвір’я лісничого, що було на узліссі, вів десяток різних шляхів, стежок та просік. (П. Воронько.)

3. Творчий диктант.

Завдання: поставити іменники в орудному відмінку однини, пояснити їх правопис.

Пам’ять, жовч, якість, сіль, тінь, вічність, ненависть, єдність, даль, мить, ніч, парость, лагідність, даль.

4. Диктант-переклад.

Завдання: перекласти українською мовою.

Соревнование, рисование, черчение, семена, стремление, желание, охота, ветки, изготовление, умение.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота за підручником.

Вправа 356.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, § 42, вправа 362.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.