УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ

 

УРОК № 56

Тема. Букви и-і в словах іншомовного походження

 

Мета: пояснити правила написання букв и-і в словах іншомовного походження; формувати вміння розпізнавати орфограму й обґрунтовувати її за допомогою правила; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати працелюбність.

Обладнання: підручник, таблиця, тексти диктантів.

ХІД УРОКУ

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Перевірка домашньої вправи.

2. Словниковий диктант.

Ньютон, ательє, монпасьє, ін’єкція, курйоз, миш’як, Голландія, Міссурі, пюпітр, інтерв’ю, п’єдестал, тонна, ірраціональний, мадонна, лібрето, бароко, ванна, брутто, Міссісіпі, бюджет, бульйон.

3. Робота з таблицею.

 

Орфограми в словах іншомовного походження

Апостроф

М’який знак

Подвоєні букви

Букви и-і

 

 

 

 

 

Завдання: заповнити таблицю прикладами, пригадуючи правила вживання апострофа, м’якого знака, подвоєні букви в словах іншомовного походження.

 

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

 

IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником.

1)    Вправи 363, 364.

2)    Опрацювання таблиці «Правопис слів іншомовного походження», с. 157.

2. Вибірково-розподільний диктант.

Завдання: слова іншомовного походження записати у дві колонки: I — з буквою и, II — з буквою і. З двома-трьома словами (на вибір учнів) скласти речення.

Хірург, інженер, кібернетик, фізіолог, психолог, письменник, педагог — все це поєднано в Миколі Амосові. (К. Григор’єв.) Гірлянди тьмяного намиста на гіллях яблуні вились. (В. Чумак.) То вертаються титани чорної землі. (П. Тичина.) До кіпариса магнолія пишная чолом заквітчаним ніжно схилилася. (Леся Українка.) Три силуети вимальовуються в тумані. (Гр. Тютюнник.) Немов серпанок, звуки піаніно (Д. Павличко). В сірих маслинах цикади грають на кастаньєтах. Сонце бродить серед інкрустації тіней. (М. Коцюбинський.) Тремтять нитки моєї туги, сумні мелодії бринять. (Д. Загул.) Розгойдає сонце свої качелі, бджолині вдарять віолончелі. (А. Малишко.)

3. Робота за підручником.

Вправи 366, 367.

4. Творча робота.

Завдання: замінити подані тлумачення одним словом іншомовного походження.

Пішохідна прогулянка з метою зміцнення здоров’я. (Моціон.)

Костюм, що є поєднанням верхньої частини одягу й штанів. (Комбінезон.)

Щось дивовижне, незвичне; дивні, незвичні особливості природи, звичаїв віддалених країв. (Екзотика.)

Умовний знак, який повідомляє про щось. (Сигнал.) Дитячий лікар (Педіатр.)

Гостроінфекційне захворювання, що спричинюється вірусом. (Грип.)

Дослівний уривок з тексту або чиїсь слова. (Цитата.) Повідомлення про щось. (Інформація.)

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Словниковий диктант.

Математика, сигнал, ветеринар, фізика, шифр, цирк, афіша, хірург, мікроскоп, юридичний, режим, ритміка.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, § 43, вправи 365, 368 (І).






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.