УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ

 

УРОК № 65

Тема. Однозначні й багатозначні слова

 

Мета: виробляти в учнів уміння розпізнавати однозначні й багатозначні слова, визначати їх лексичне значення; формувати навички правильного вживання багатозначних слів в усному та писемному мовленні; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати мовленнєву культуру.

Обладнання: підручник, тлумачний словник, тексти диктантів.

ХІД УРОКУ

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Перевірка домашньої вправи.

2. Пояснювальний диктант.

Завдання: пояснити лексичне та граматичне значення виділених слів:

Багрець вечірньої зорі, палав, мигтів, палахкотів. (М. Бажан.) В глибоких заметах брьохкають коні, хуга замітає снігом дорогу. (М. Коцюбинський.) Боровиками повний сивий бір, а на човні рибалка бовваніє, мов на коні застиглий богатир. (В. Дячук.) Не сказати людині здрастуйте — значить виявити своє моральне невігластво. (В. Сухомлинський.)

3. Творча робота.

Завдання: списати речення, вставляючи потрібні за змістом слова. Усно пояснити значення кожного із цих слів. У разі потреби звернутись до тлумачного словника.

Мати ... на концерти філармонії. Міська телефонна мережа пропонує ... свої послуги. (Абонент, абонемент.)

Рівно, мелодійно забриніла ... мова. Ямб — двоскладовий ... розмір. (Віршований, віршовий.)

Вступив до ... школи, бо мав ... слух. (Музикальний, музичний.)

Мати квартиру з усіма ... Мати для себе якусь ... (Вигода, вигода.)

 

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

 

IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником.

1)    Вправи 421, 422.

2)    Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 185.

2. Розподільний диктант.

На основі вправи 423.

3. Творча робота.

Завдання: зі словами гадати, вік скласти речення. Проілюструвати багатозначність цих слів.

4. Попереджувальний диктант.

Завдання: підкреслити у реченнях багатозначні слова, пояснити їх лексичне значення.

Над полем бою повисли білі, сині і зелені ракети. (В. Собко.) Вік прожити — не поле перейти. (Народна творчість.) Одна голова добре, а дві — краще. (Народна творчість.) Велика грізна тиша стоїть над степом. (О. Гончар.) Рідна земля — золота колиска. (Народна творчість.) З перших літ дитину мати за рученьку водила. (П. Грабовський.) Місяць лютий — гострокутий. (Народна творчість.)

5. Робота за підручником.

Вправи 425, 426.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Хто більше?».

Завдання: назвати якнайбільше словосполучень зі словами: лист, півники, стаття, лінія.

2. Переклад українською мовою.

На основі вправи 429.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, § 51, вправа 430.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.