УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ

 

УРОК № 67

Тема. Пряме і переносне значення слова

 

Мета: дати поняття прямого і переносного значення слова; формувати навички правильного слововживання; вчити помічати й виправляти лексичні помилки; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати пам’ять, увагу.

Обладнання: підручник, словники.

ХІД УРОКУ

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Словниковий диктант-взаємоперевірка.

Завдання: підкреслити багатозначні слова.

Балкон, батарея, кабінет, дзвіночок, олень, шістнадцять, лінія, пенал, аспірин, полотно, дріб, префікс, крило, великий, перпендикуляр, земля.

3. Гра «Редактор».

Завдання: відредагувати речення.

У нагоді пізнаєш приятеля. Наталка мріє поступити в інститут. Усі учні нашого класу приймали участь у спортивних змаганнях. Болільники радо вітали своїх кумирів.

 

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

 

IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником.

1)    Вправа 431.

2)    Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 188.

3)    Робота зі схемою (вправа 432).

2. Бесіда з класом.

—    Які слова називаються однозначними?

—    А які багатозначними?

3. Робота біля дошки.

Завдання: серед поданих словосполучень знайти ті, які вжиті в переносному значенні. Скласти і записати кілька речень зі словами, вжитими у переносному значенні.

Зітхає вітер, зітхає мама, зітхає грім.

Світлі помисли, світлий день, світле майбутнє.

Золота пора, золота каблучка, золота вдача.

Гострий ніж, гострий слух, гостре слово.

Веселе сонечко, веселий дощик, весела дівчинка.

Чиста совість, чисте небо, чисті руки.

4. Робота за підручником.

Вправа 433.

5. Вибірково-розподільний диктант.

Завдання: виписати слова у два стовпчики: у перший — вжиті в прямому значенні, у другий — у переносному.

Соломія засміялась од тих слів, як часом сміються люди від великого щастя. Соломія опустила довгі чорні вії, котрі ніби торочками впали на її щоки, і почервоніла, як маківка. Чорні брови залисніли проти ясного рожевого неба. Сніг падав на вікна і заліплював шибки неначе білим папером. Очерети заснули. Тепла осінь упала під ноги. Ганя кинула оком у вікно.

(Із творів І. Нечуя-Левицького.)

6. Робота за підручником.

Вправа 434.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Творче завдання.

На основі вправи 436.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, § 52, вправа 437 або 438.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.