УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ


УРОК № 6

Тема. Дієслово. Займенник


Мета: повторити відомості про загальне значення дієслова й займенника, їх морфологічні ознаки й синтаксичну роль; формувати вміння розпізнавати їх у реченні, правильно писати не з дієсловами; прищеплювати учням любов до праці.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал (вправи надруковані на аркушах).

ХІД УРОКУ

I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ


II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ


III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Перевірка домашньої вправи.

2. Робота за підручником.

Вправа 49 (усно).

3. Бесіда з учнями.

—    Про яке ремесло розповідається в тексті вправи?

—    Як ставилися селяни до ковалів?

—    Коли ковалі відзначали своє професійне свято?

4. Повторення вивченого про дієслово і займенник. Перевірочна бесіда.

—    Що означає дієслово, на які питання відповідає?

—    Як пишеться не з дієсловами?

—    Назвіть морфологічні ознаки дієслів (час, особа, число, дієвідміна, рід у минулому часі).

Завдання учням.

1)    Випишіть з тексту вправи 49 дієслова, визначте їх число, час, особу, рід (якщо є).

2)    Знайдіть у тексті дієслово з не, поясніть його написання.

3)    Визначте дієвідміну дієслів шанували, навчили. Позмінюйте їх за особами, визначте закінчення.

Словниковий диктант.

Хвилюєшся, тримаєшся, боїться, хочеш, стрибаєш, прокидається, тривожишся, думаєш, пишеш, сміється.

Робота біля дошки.

Завдання: переписати речення, записані на дошці, розкриваючи дужки. Визначити синтаксичну роль дієслова.

Поки (не)скінчить коваль роботи, (не)вийде він на поклик солов’я. (В. Сосюра.)

Робота за підручником.

Вправи 52, 55.

Бесіда і завдання учням.

—    Які слова в тексті вправи 49 вживаються замість іменників?

—    Що таке займенник? Виписати з тексту займенники, визначити їх особу і відмінок.

Робота в зошитах.

Завдання: прочитати текст, замінюючи дієслова та займенники першої особи займенниками та дієсловами другої особи однини.

(Учитель роздає учням надрукований на аркушах текст.)

Я ще не знаю, ким буду, коли виросту. Може, перетинатиму кораблем океани чи полечу на інші планети. Або на рідній землі вирощуватиму небувалі врожаї пшениці, садитиму квітучі сади. А може, приборкаю блискавку, змушу її служити людям. Або винайду ліки від найстрашнішої хвороби. Чи створю таку машину, яка б замінила мамів на кухнях. Ким буду, я ще не знаю. Але, коли виросту, буду працювати, щоб приносити користь людям.

(За Л. Гордєєвою.)


IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, вправа 56.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити