УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС
Плани-конспекти - Для шкіл з російською мовою навчання

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ

 

УРОК № 74

Тема. Фразеологізми, їх лексичне значення. Вживання фразеологізмів у мовленні

 

Мета: поглибити знання учнів про фразеологічні звороти; вдосконалювати вміння учнів знаходити фразеологізми в текстах, розкривати їх значення; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати повагу до рідного слова.

Обладнання: підручник, текст диктанту.

ХІД УРОКУ

I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

 

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

 

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Перевірка домашньої вправи.

2. Робота за підручником.

1)    Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 204.

2)    Вправа 482.

3. Творча робота.

Завдання: до слів, поданих нижче, дібрати синонімічні фразеологізми.

Лінуватися, втекти, мовчати.

Довідка: Бити байдики; ні за холодну воду не братися; собак ганяти; лежня правити.

Накивати п’ятами; дати драла; дати ходу; ноги в руки; ноги на плечі.

Держати язик за зубами; ні пари з уст не пустити; мовчати, як риба під крижиною; мов у рот води набрати.

4. Робота за підручником.

1)    Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 206.

2)    Вправа 486.

5. Самостійна робота.

Завдання: доповнити фразеологічні звороти, пояснити їх значення. З двома з них скласти речення.

Вставляти палиці в ...—

битися як риба об ...—

мов води в рот ...—

вийти ... з води —

товкти воду в ...—

взяти себе в ...—

каменя на камені ...—

ніде голці ...—

6. Диктант-переклад.

Завдання: перекласти фразеологізми українською мовою. Прошел огонь и воду; делать из мухи слона; не покладая рук; ловить мух весь день напролет; делать глазки; бить баклуши; палец в рот не клади; хоть иголки собирай; мастер на все руки.

Довідка: пройшов Крим і Рим; робити з мухи слона; не покладаючи рук; ловити ґав з ранку до вечора; бісики пускати; бити байдики; пальця в рот не клади; хоч голки збирай; і швець, і жнець, і на дуді грець.

До останніх чотирьох фразеологізмів дібрати антономічні.

Довідка: не покладаючи рук; мухи не скривдить; хоч око виколи; ні в дудочку, ні в сопілочку.

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником.

Вправа 487.

2. Творча робота.

Завдання: скласти і записати речення з фразеологізмами: як муха в окропі; ставати на ноги; знайти спільну мову.

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник, § 57, вправа 489.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.