Українська мова Конспекти уроків 5 клас - Посібник для вчителя - 2013 рік

УРОК 2. РЗМ № 1. Мова і мовлення. Види мовленнєвої діяльності: аудіювання, читання, говоріння, письмо

Мета: актуалізувати знання учнів про мовлення, види мовленнєвої діяльності; удосконалити вміння розрізняти поняття “мова”, “мовлення”, види мовленнєвої діяльності, форми мовлення; розвивати вміння будувати висловлювання; формувати культуру мовленнєвого спілкування п’ятикласників.

Обладнання: підручник.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Повідомлення теми, мети уроку.

III. Розвиток пошукової пізнавальної активності учнів у процесі виконання практичних завдань.

1. Теоретичний матеріал.

— Вкажіть на вид мовленнєвої діяльності (говоріння, аудіювання, читання, письмо), скориставшись поданими характеристиками:

1) почерк, зв’язно, рукопис, записувати, зміст висловлювання, писемне мовлення;

2) голос, слово, план мовлення, виступ, думка;

3) читати мовчки, читати вголос, конспект, робити виписки, підкреслювати;

4) слухати, запам’ятовувати, співрозмовник, зміст, значення.

2. Робота з підручником. Виконання вправи 470 (I, II).

IV. Узагальнення і систематизація здобутих знань.

1. Завдання на зіставлення.

— Визначте, якими видами читання (вивчаюче, ознайомче) ви будете користуватися у поданих ситуаціях.

а) Ви отримали газету і знайомитесь з її змістом.

б) Ви придбали три різні газети, уважно прочитали одну, інші — лише проглядаєте.

в) Ви готуєте цікаве повідомлення і шукаєте потрібний матеріал.

2. Бесіда з учнями.

— Дайте відповідь на питання: що, на вашу думку, легше — говорити, читати, писати чи слухати?

V. Підсумок уроку.

VI. Домашнє завдання.

— Виконайте вправу 470 (III).

— Уявіть ситуацію: ви хочете зацікавити свого однокласника цікавою фотовиставкою. Яким буде ваше висловлювання?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити