Українська мова Конспекти уроків 5 клас - Посібник для вчителя - 2013 рік

ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ

УРОК 39. РЗМ № 6. Стилі та типи мовлення

Мета: сформувати в учнів уявлення про типи і стилі мовлення, їхні функції та сферу використання; навчити розрізняти тексти різних типів і стилів мовлення; удосконалити вміння визначати тему й основну думку висловлювання, його належність до певного стилю; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати типологічний аналіз текстів, сприймати й усно відтворювати зв’язне висловлювання, на основі ситуативних завдань складати невеликі зв’язні висловлювання; виховувати повагу, добре ставлення до своїх однокласників.

Обладнання: підручник.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Розвиток пошукової пізнавальної активності учнів.

• Робота з підручником. Виконання вправи 503.

III. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

IV. Аналіз теоретичного матеріалу.

1. Коментар вчителя.

2. Колективне опрацювання таблиці “Стилі мовлення” (с. 222).

3. Робота з підручником. Виконання вправи 498.

4. Колективне опрацювання схеми “Типи мовлення ” (с. 226).

V. Виконання практичних завдань творчого характеру.

1. Творче конструювання зв’язного висловлювання (робота в парах).

— Складіть невелике висловлювання про барвінок у художньому і науковому стилях. Свою думку обґрунтуйте.

2. Проблемний діалог.

— Складіть і розіграйте за особами діалог (4-6 реплік), можливий в одній із зображених ситуацій (с. 223, впр. 499). Виберіть стиль висловлювання.

3. Відтворення деформованого тексту

— Прочитайте. Самостійно відновіть пропущені фрагменти, запишіть текст повністю.

На ставку

На краю села є невеликий, але досить глибокий ставок. У гарячу пору літа — це справжній рай і для дітей, і для дорослих.

У селі всі знали, що в одному місці ставу купатись небезпечно, бо там на дні є якісь металеві труби. їх уже пробували витягти, але де там...

Того літа приїхав до бабусі в гості п’ятикласник Сашко.

Життя хлопчика вдалося врятувати.

— Визначте стиль і тип мовлення тексту.

VI. Узагальнення вивченого.

— Подумайте і дайте відповідь на запитання: “Який тип висловлювання ви найчастіше використовуєте у своєму мовленні?

VII. Домашнє завдання.

— Складіть зв’язне висловлювання на одну з тем: “Стилі мовлення”, “Типи мовлення”, “Мовні особливості стилів мовлення”, “Найпростіший для мене стиль мовлення”.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити