Українська мова Конспекти уроків 5 клас - Посібник для вчителя - 2013 рік

ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ

УРОК 46. Діалог, його розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілкування

Мета: навчити учнів оцінювати діалогічне мовлення щодо його змісту, мовного оформлення, ситуації спілкування; удосконалити мовленнєво-комунікативні вміння складати і розігрувати діалоги; підвищувати мовну і мовленнєву культуру учнів.

Обладнання: дидактичний матеріал, таблиця “Діалогічне мовлення”, пам’ятка.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

III. Виконання ситуативних завдань на складання і розігрування діалогів.

1. Опрацювання матеріалу таблиці “Діалогічне мовлення”.

2. Складання діалогів етикетного характеру за зразком.

— Складіть діалог-сценку “Зустріч”. У діалозі повинні бути такі тематичні групи формул мовного етикету: вітання, знайомство, запрошення, згода, подяка, прощання.

Зразок:

— Здрастуйте!

— Доброго ранку!

— Радий вас бачити!

— Взаємно.

— Як справи?

— Дуже добре, спасибі. А ви як живете?

— Непогано, дякую!

— Передавайте вітання рідним!

— На все добре!

3. Робота в парах.

— Складіть діалоги, перша репліка яких вказує на запрошення:

а) піти до театру; б) відвідати заняття літературного гуртка; розіграти складені діалоги в парах, враховуючи рекомендації пам’ятки.

Як вести діалог

(Пам’ятка)

• Дотримуйтеся теми спілкування.

• Використовуйте репліки для стимулювання, підтримання діалогу, формули мовленнєвого етикету.

• Репліки діалогу повинні бути послідовними, доречними, грамотно оформленими.

• Додержуйтесь правил спілкування:

— не перебивайте співрозмовника;

— заохочуйте його висловити власну думку;

— зацікавлено і доброзичливо вислуховуйте його;

— висловлюйте незгоду з позицією іншого так, щоб не образити його.

• Дотримуйтеся норм літературної мови (не дозволяйте собі говорити суржиком, вживати слова-паразити, часто повторювати одні й ті самі слова).

4. Проблемне запитання до учнів.

— Яку функцію виконує діалог у художньому творі (поетичному, прозовому, драматичному)?

5. Складання і розігрування діалогів, пов’язаних із життєвим досвідом учнів.

— Складіть діалоги телефонної розмови за поданими ситуаціями:

а) ви не впевнені, що правильно набрали номер телефону, уточніть;

б) ви телефонуєте в установу з проханням покликати до телефону маму (батька);

в) трубку підняв не той, кому телефонують.

IV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання.

— Складіть діалог за поданою ситуацією: 1) ви у шкільній їдальні, замовте обід; 2) порадьте другові не робити того, про що він має намір зробити; доведіть, що він помиляється.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити