Розробки уроків - Українська мова 5 клас І семестр - 2018
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ. І СЕМЕСТР
(122 год., 3,5 год. на тиждень, 10 год. — резерв годин для використання на розсуд учителя; РЗМ* — 24 год.)
№ з/п |
Зміст програмового матеріалу |
Кількість годин |
Примітки |
Вступ (1 год) |
|||
1 |
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Українська мова — державна мова України |
1 |
|
2 |
РЗМ № 1. Мова і мовлення. Види мовленнєвої діяльності |
1 |
|
Повторення вивченого у початковій школі (2 год) |
|||
3 |
Текст. Усні й письмові висловлювання. Текст. Зміст. Заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлювання (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення |
1 |
|
4 |
Слово. Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. Переказ тексту з описом |
1 |
|
5 |
РЗМ № 2. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення. Поняття про ситуацію спілкування. Основні правила спілкування |
1 |
|
6 |
РЗМ № 3. Текст, його ознаки. Тема і головна думка тексту. Поділ тексту на мікротеми й абзаци. Мовні засоби зв’язку речень у тексті. Усний докладний переказ. Вимоги до мовлення |
1 |
|
Лексикологія (8 год + 1 на повторення) |
|||
7 |
Лексичне значення слова . Ознайомлення з тлумачним словником . Однозначні й багатозначні слова (повторення) |
1 |
|
8 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками |
1 |
|
9 |
Лексична помилка та умовне її позначення (практично) |
1 |
|
10 |
Тлумачний словник української мови |
1 |
|
11 |
Групи слів за значенням (повторення й поглиблення). Синоніми |
1 |
|
12 |
Антоніми |
1 |
|
13 |
Омоніми |
1 |
|
14 |
Пароніми |
1 |
|
15 |
Практична робота зі словниками антонімів, синонімів, омонімів, паронімів |
1 |
|
16 |
РЗМ № 4. Усний переказ розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом) |
1 |
|
17 |
РЗМ № 5. Письмовий переказ розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за індивідуально складеним планом) |
1 |
|
18 |
Контрольна робота за темою «Лексикологія. Групи слів за значенням» (тестування) |
1 |
|
Будова слова. Офографія (9 год + 1 на повторення) |
|||
19 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей) |
1 |
|
20 |
Спільнокореневі слова й форми слова |
1 |
|
21 |
Незмінні й змінні слова |
1 |
|
22 |
Правопис значущих частин слова (повторення) |
1 |
|
23 |
Правопис значущих частин слова (повторення) |
1 |
|
24 |
РЗМ № 6. Аудіювання текстів фольклорних творів (колискових пісень, забавлянок, утішок), що містять слова із суфіксами, які надають слову значень зменшуваності й пестливості |
1 |
|
25 |
написання префіксів пре-, при-, прі- |
1 |
|
26 |
написання префіксів пре-, при-, прі- (продовження) |
1 |
|
27 |
РЗМ № 7. конструювання речень-компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре- |
1 |
|
28 |
РЗМ № 8. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі) |
1 |
|
29 |
контрольна робота за темою «Будова слова. Орфографія» (тестування) |
1 |
|
Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія (30 год + 2 на повторення) |
|||
30 |
Звуки мови і звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки |
1 |
|
31 |
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення) |
1 |
|
32 |
Вимова звуків, що позначаються літерами г та ґ |
1 |
|
33 |
Позначення звуків на письмі. Алфавіт (абетка, азбука) |
1 |
|
34 |
Співвідношення звуків і літер. Звукове значення літер я, ю, є, ї та щ (повторення) |
1 |
|
35 |
Співвідношення звуків і літер. Звукове значення літер я, ю, є, ї та щ (повторення) |
||
36 |
РЗМ № 9. Особливості побудови роздуму. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
1 |
|
37 |
Склад. Наголос. Правила переносу слова з рядка в рядок. Орфограма. Орфографічна помилка (практично) |
1 |
|
38 |
Орфоепічний словник і словник наголосів |
1 |
|
39 |
РЗМ № 10. Усний твір-роздум у художньому стилі за колективно складеним планом |
1 |
|
40 |
Орфоепічна помилка (практично) |
1 |
|
41 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних, позначення їх на письмі. Ненаголошені [е], [и], [о] в коренях слів |
1 |
|
42 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом |
1 |
|
43 |
РЗМ № 11. Письмовий твір-роздум у художньому стилі за колективно складеним планом |
1 |
|
44 |
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом із наголошеним [у] у коренях слів |
1 |
|
45 |
Орфографічний словник |
1 |
|
46 |
Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення |
1 |
|
47 |
Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі |
1 |
|
48 |
Контрольний диктант |
1 |
|
49 |
Аналіз контрольного диктанту. Контрольне читання мовчки |
1 |
|
50 |
контрольна робота за темою «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія» (тестування) |
1 |
|
51 |
РЗМ № 12. Есе (розмірковування у довільній формі) про красу й милозвучність української мови (усно) |
1 |
|
52 |
Аналіз контрольних робіт. Повторення та узагальнення вивченого. Підсумки роботи за семестр |
1 |
* РЗМ — розвиток зв’язного мовлення.