Розробки уроків - Українська мова 5 клас І семестр - 2018

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ

УРОК 35. Співвідношення звуків і літер. Звукове значення літер я, ю, є, ї та щ (повторення)

Мета: навчальна — закріпити знання про звукове значення букв я, ю, є, ї та щ; формувати практичні навички розмежування звуків і букв; розвивальна — розвивати інтелектуальні здібності, вміння аналізувати, зіставляти, порівнювати; виховна — сприяти формуванню уваги, спостережливості, підприємницької та фінансової грамотності.

Обладнання: підручник; посібник С. Біденко, І. Золотаревич «Книга юного підприємця. 9 детальних планів своєї справи для підлітків» (Х.: ВГ «Основа», 2017), презентації.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Очікувані результати: учні володіють навичками розрізнення звукового значення букв я, ю, є, ї, щ; вони спостережливі; мають поняття про підприємницьку та фінансову грамотність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— Дехто з дітей думає, що заняття бізнесом — це для дорослих. І тільки коли вони виростуть, тоді вони цим займуться, стануть успішними людьми. Насправді уже в юному віці треба розвивати свої здібності, брати участь в різних хороших справах, учитися заробляти чесним шляхом кошти, що підтримали б сімейний і власний бюджет.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання: читання народних обрядово-календарних пісень, пояснення подвійного значення літер я, ю, є та значення літер ї, щ, називання вивчених орфограм. висловлення своїх думок про різдвяні традиції українського народу

ІІІ. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. ПФ Робота з текстом

Ø Прочитайте текст із «Книги юного підприємця...» та висловіть свої думки про те, чи може п’ятикласник стати підприємцем, щось зробити для поповнення бюджету родини та свого власного.

ЩО ТАКЕ БІЗНЕС-ІДЕЯ І ЯК ЇЇ ПРИДУМАТИ

Бізнес-ідея — це творчий задум про те, із чого і як побудувати бізнес, отримати дохід. Це можуть бути:

• зовсім новий товар або послуга;

• ідея, що дає змогу поліпшити, доповнити, здешевити товар або послугу.

Багато людей уважають, що бізнес-ідею може придумати тільки той, хто наділений надзвичайно багатою фантазією. Інші вважають, що бізнес-ідея спадає на думку випадково, буквально як бурулька звалюється на голову перехожому, який нічого не підозрює. Треті пасивно очікують осяяння і ризикують прочекати все життя...

Правда полягає в тому, що бізнес-ідея, як і будь-яка гарна ідея, спадає на думку тому, хто постійно шукає її та спостерігає за навколишнім життям.

(За С. Біденком, І. Золотаревич)

2. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Ø Які реальні, чесні способи заробітку під силу дитині 11-13 років?

Очікувані відповіді

Випилювання фігурок; вирізання; виготовлення ялинкових прикрас із природних матеріалів; вирощування квітів, розсади городніх рослин, картоплі, овочів на городі, квітів кімнатних та клумбових; випасання худоби; робота в зеленому господарстві; шиття м’яких іграшок тощо.

3. Робота з текстом

Ø Знайдіть у тексті слова з орфограмами:

• у префіксах (здешевити, придумати, приходить, перехожому, спадає, спостерігає);

• у коренях (здешевити, надзвичайно, бізнес, прочекати, спостерігає, життя);

• у суфіксах (наділений, здешевити).

Ø Знайдіть слова, у яких є літери з подвійним значенням, запишіть їхню транскрипцію.

4. Виконання тренувальних вправ

Ø Випишіть слова у три стовпчики: 7 — слова, у яких звуків і букв порівну; 2 — слова, у яких звуків менше, ніж букв; 3 — слова, у яких звуків більше, ніж букв.

Явір, ходжу, мряка, щедрість, ясність, гребінь, щедрий, малюк, юрба, знаємо, оцінювати, безкраїй, сяють, повітря, сьомий.

Ø У перший стовпчик запишіть слова, у яких літери я, ю, є позначають один звук, а у другий — два.

Любов’ю, їдальня, юшка, синє, збиралися, дивляться, усміхаються, яблуня, цілує, кохання, здавалося, Ярослав, яскравий, знає.

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, усміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній!

Ви до сонця потягніться,

Веретеном покрутіться,

Раз присядьте, два присядьте

І за парту тихо сядьте.

Ø Випишіть із тексту фізкультхвилинки (на слух) слова з орфограмами, поясніть.

Ø Запишіть речення. Випишіть слова з літерами я, ю, є, ї, запишіть їхню транскрипцію, позначте кількість букв і кількість звуків.

Ми живемо в прекрасному краї — Україні. Він славиться родючими землями, багатими врожаями, чудовою природою. Стоїть Україна уквітчана барвінком і калиною, любистком і тополями і усміхається. Сподівається на краще. Бо люди її працьовиті, чесні, мудрі та винахідливі та підприємливі. Недаремно багато розробок навіть наших студентів охоче купують за кордоном, наприклад різноманітні додатки до мобільних телефонів.

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обговорити з батьками тему бізнес-ідеї. Придумати або описати свою ідею (якщо ви цим уже займаєтеся), коротко записати її суть, використовуючи слова з літерами я, ю, є, щ, та ї.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

Ø Букви ї та щ ... .

Ø Букви я, ю, є ... .

Ø Буква ї відрізняється від букв я, ю, і є тим, що ... .

Ø Тема сьогоднішнього уроку для мене була ... .






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.