Розробки уроків - Українська мова 5 клас І семестр - 2018

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ

УРОК 49. Аналіз контрольного диктанту. Контрольне читання мовчки

Мета: навчальна — навчати учнів уміння читати в належному темпі, усвідомлювати основний зміст прочитаного та передавати його; розвивальна — розвивати логічне мислення, орфографічну й пунктуаційну грамотність, пам'ять, увагу; виховна — формувати любов до художнього читання.

Обладнання: текст диктанту, текст для читання мовчки, тестові завдання.

Тип уроку: закріплення вмінь та навичок.

Очікувані результати: учні вміють читати в належному темпі; усвідомлюють та передають основний зміст прочитаного; логічно мислять, дотримують орфографічних та пунктуаційних правил; допитливі, цікавляться художньою літературою, мають почуття гумору.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОГО ДИКТАНТУ

III. ЧИТАННЯ мовчки ТА ТЕСТУВАННЯ

ЯК АВТОБУС МАНДРУВАВ

Був собі автобус.

— Ну і що? — скажеш ти. — Автобусів тисячі.

Воно правда: у світі немало цікавіших речей. Та незвичайні пригоди трапились саме з простим приміським автобусом, до всього ще й не новим.

Отож був собі веселий деренчливий автобусик з потертими сидіннями і припилюженими боками. Його колеса добре знали й асфальт, і кам’янисті гірські шляхи, адже бігав він з далекого села до Коломиї, тоді з Коломиї знов у село, і так щодня туди-сюди, туди-сюди. Часом він їхав майже порожній, а то набивалося стільки людей, що ніде й повернутися, знадвору ж просили: посуньтеся на півчоловіка! І в автобус втискалося ще з десяток пасажирів з кошиками й бесагами, ліжниками й дубовими бочечками, свіжими коломийськими калачами, коробками з чобітьми, новими каструлями, з молдавським виноградом і ванільними булками дітям на гостинці. Все це неодмінно поміщалось, і, що цікаво, люди ніколи не сварилися. Навпаки, вони ще й підсміювалися над тиснявою та над своїм торгуванням, бо, як ви, напевно, здогадалися, так завізно бувало у ярмарковий день.

Автобус рушав потихеньку, покректуючи розхитаними дверима. Красені-експреси обганяли його, обдаючи тугим гарячим вітром. «Щасливчики, — зітхав він їм услід. — У них завжди вільно в салоні. Вони їздять тільки по добрих трасах. Люди їх не можуть не любити». Але довго сумувати не випадало: автобус мусив квапитися, аби й його пасажири скоріш потрапили додому.

До мосту через Прут він підкочував по-справжньому хвацько. Тут з-за повороту виринала срібляста «Лада», що немов аж летіла над асфальтом. Автомобілі милувались нею, декотрі вітали її сигналами. Автобусик теж підморгував фарами. «Лада» не помічала ні його, ні гонористих експресів — бодай у чомусь він з тими красенями був однаковим! Біжучи далі, на околиці села автобус підбирав пасажирів, які не встигли дійти до зупинки, для старенької бабусі ставав поближче до її домівки, щоб не трудила ніг, — він таки був чемним і послужливим, як і личить автобусові.

(296 слів) (Зірка Мензатюк)

Тестові завдання до тексту

Ø Обведіть літеру, що позначає правильну відповідь.

1. Автобусик був

7. Автобусик сумував, бо думав, що

А сумним, непривабливим

А скоро йому на пенсію

Б веселим, деренчливим

Б він давно вже потребує ремонту

В новеньким, блискучим

В люди більше люблять експреси

Г пихатим і насмішкуватим

Г коли вже відремонтують як слід дороги на село

2. Автобус їхав

8. Автобусик переїхав через річку

А із села до Коломиї

А Прут

Б з Коломиї до Львова

Б Дніпро

В з базару на вокзал

В Дністер

Г із селища до міської гімназії

Г Дунай

3. Людей у автобусі майже завжди було багато, і вони

9. Автобусик підморгував фарами

А дуже сварилися

А красивим дівчатам

Б співали пісень

Б малюкам із дитсадка

В не сварилися

В новенькій «Ладі»

Г ділилися водою та бутербродами

Г юним спортсменам-велосипедистам

4. Пасажири до незручностей ставилися

10. Автобусик виявляв свою повагу до пасажирів,

А роздратовано

А щоранку миючись та чепурячись

Б незадоволено, лаяли начальство

Б підбираючи їх поза зупинкою, зупиняючись за потребою

В байдуже, не звертали уваги

В вмикаючи приємну музику

Г підсміюючись над собою та над своїм торгуванням

Г оголошуючи зупинки та жартуючи

5. Найбільше пасажирів було під час

11. Тип мовлення тексту

А ярмарків

А розповідь з елементами роздуму

Б шкільних канікул

Б роздум

В літніх відпусток

В опис

Г весняно-польових робіт

Г розповідь з елементами опису

6. Автобусик обганяли

12. Головна думка тексту —

А автомобілі для перегонів

А люди повинні поважати одне одного, турбуватися про інших

Б красені-експреси

Б старенькі витривалі автобуси кращі, ніж нові вередливі

В великовагові фури

В до всього слід ставитися з гумором

Г мотоциклісти-байкери

Г не можна бути такими пихатими й зарозумілими, як «Лада»

Ключ: 1 — Б, 2 — А, 3 — В, 4 — Г, 5 — А, 6 — Б, 7 — В, 8 — А, 9 — В, 10 — Б, 11 — Г, 12 — А.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготуватися до контрольної роботи з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія».

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Ø Визначте за допомогою смайлика ступінь задоволення уроком і собою на уроці.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.