Розробки уроків - Українська мова 5 клас І семестр - 2018

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ

УРОК 52. Аналіз контрольних робіт. Повторення та узагальнення вивченого. Підсумки роботи за семестр

Мета: навчальна — проаналізувати помилки, що їх припустилися учні в контрольній роботі, відкоригувати відповідні знання, вміння та навички; підбити підсумок вивченого за семестр; розвивальна — розвивати аналітичне, критичне мислення, пам'ять, інтерес до вивчення мови; виховна — сприяти формуванню вміння співпрацювати та інших кращих якостей.

Обладнання: презентація, набір мовних ігор.

Тип уроку: повторення та систематизація вивченого.

Очікувані результати: учні вміють бачити власні помилки та виправляти їх, добирати аналогічні приклади, узагальнювати й систематизувати вивчений матеріал, робити висновки, прагнуть до самовдосконалення.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— Ось і минув перший навчальний семестр 5-го класу. За цей час ви підросли, подорослішили, багато чого навчилися та зрозуміли. Хочеться, щоб у вас ніколи не зникло бажання навчатися, здобувати різні корисні навички та вміння, щоб ви усією душею полюбили рідну мову (чи мову держави, у якій живете). Сьогодні ми підіб’ємо підсумки та поговоримо про ваші навчальні досягнення, окреслимо завдання на майбутнє.

II. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ ТА РОБОТИ з РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ (ЕСЕ)

ІІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО

1. Виконання вправ

Ø Випишіть усі слова за абеткою у три стовпчики:

I варіант — річки України; II варіант — міста України; III варіант — астрономічні назви.

Чумацький Шлях (III), Запоріжжя (II), Уж (1), Андромеда (III), Київ (II), Десна (I), Терези (III), Лев (III), Івано-Франківськ (II), Оскіл (I), Дніпро (II), Кассіопея (III), Полтава (II), Овен (III), Лебідь (III), Житомир (II), Харків (II), Орел (III), Полярна зоря (III), Південний Буг (I), пояс Оріона (III), Дністер (І), Вінниця (II), Велика Ведмедиця (III), Сіверський Донець (I), Псел (I), Одеса (II), Рось (I), Діва (III), Кривий Ріг (II), Десна (I), Львів (II), Івано-Франківськ (II), Хорол (I), Водолій (III).

Ø Запишіть слова, вставляючи літери г або ґ.

..алка, ..уля, дзи..а, ..радус, а..ава (кактус), я..ода, ..удзик, ..речний (увічливий), ..рунт, ву..ілля.

Ø Запишіть слова, вставляючи дж чи дз.

..ерело, б..оли, кукуру..а, ..еркало, хо..у, ..міль, ..иґа.

Ø Запишіть слова, ставляючи хв або ф.

Ци..ра, ..іст, ..утбол, ..іалка, ..илина, шо..ер.

Ø Із поданих слів складіть та запишіть речення.

1) для, теплий, розуму, посіву, Книга, що, дощик, для.

(Книга для розуму, що теплий дощик для посіву.)

2) й , заведеш, дружбу, таке, поведеш, Яку, життя.

(Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш.)

3) багатство, більше, як, Здоров’я, варте.

(Здоров’я більше варте, як багатство.)

4) без, день, без, сонця, Дім, книги — .

(Дім без книги — день без сонця.)

Фізкультхвилинка

2. Мовна гра

Ø Відгадайте загадки.

1. З к дерева захищає і на них вона завжди; з н звірятко заховає, коли треба, від біди, з г з-за хмари виглядає, шапку сніжну не скидає. (Кора — нора — гора.)

2. На неї птах сідає, вона його гойдає, а г на б змінить, — звірятком стане вмить. (Гілка — білка.)

3. З великими клешнями я — і завжди в морській воді: коли к на г заміниш, — стану деревом тоді. (Краб — граб.)

Ø Анаграма. Утворіть із поданих слів нові, переставивши літери або склади. (У дужках — утворені слова.)

Актор (токар), краб (брак), голова (волога), зірка (різка), норма (роман), атлас (салат), шкода (дошка), комора (морока), смола (масло).

3. Розгадування кросворда «Веселий зоопарк»

1. Індійська рогата корова (бик).

2. Великий південний птах із рожевим пір’ям та великим дзьобом.

3. Маленька конячка.

4. Вид великих людиноподібних мавп.

5. Великий білий папуга з чубчиком.

6. Найменша пташка.

7. Велика австралійська тварина, яка носить своє маля в сумці.

Відповіді: 1. Зебу. 2. Фламінго. 3. Поні. 4. Шимпанзе. 5. Какаду. 6. Колібрі. 7. Кенгуру.

Ø Придумайте діалог цих звірів про те, хто чим славний (усно).

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Писати самодиктанти, повторювати правила, читати художні книжки.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Коло друзів»

(Діти утворюють коло. Кожна дитина повертається до сусіда праворуч, посміхається, висловлює добре побажання, потім робить те саме, повернувшись до сусіда ліворуч.)






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.