Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ

УРОК 73. Орфографічний практикум

Мета: навчальна — повторити з учнями основні правила вживання знака м'якшення й апострофа; формувати загально-пізнавальні вміння; розвивальна — розвивати образне та критичне мислення, творчу уяву, зв'язне мовлення; удосконалювати навички знаходження слів з орфограмами, які вивчаються, у текстах, правильного вживання апострофа і знака м'якшення, використання слів з апострофом і знаком м'якшення у висловлюваннях; виховна — сприяти формуванню почуття прекрасного, любові до мови.

Обладнання: підручник, презентація, художньо-публіцистичні тексти, ілюстративні матеріали.

Тип уроку: урок — орфографічний практикум.

Очікувані результати: учні розрізняють у словах тверді й м'які, дзвінкі й глухі приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки; обґрунтовують написання слів відповідними орфографічними правилами; уміють користуватися словниками та іншою довідковою літературою; прагнуть розвивати творчі здібності, естетичний смак.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— Є в житті речі, які, здається, зовсім не пов’язані між собою. Але коли придивитися пильніше, то можна помітили логічний зв’язок, незримі ниточки, що пов’язують все у світі — це можуть бути місце, час, почуття, які вони викликають, асоціації чи щось інше. Разом із повторенням мовного матеріалу ми шукатимемо такі логічні зв’язки між речами, щоб відчути красу й різноманітність світу.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання. Читання вправи та коментування виконаного завдання

2. Виконання вправи

Ø Прочитайте слова, поясніть правила вживання апострофа.

Пів’яблука, м’яч, морквяний, черв’як, жираф’ячий, трав’яний, свято.

ІІІ. ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ

1. Словниковий диктант

Тьмяний, подвір’я, роз’єднати, морквяний, круп’яний, верф’ю, зобов’язання, присвята, зоря, верб’я, мавпячий, полум’яний, рятувати.

2. Гра «Коректор»

Ø Виправте помилки, запишіть слова правильно.

Вирізблений, кіньця, сидит, дитиньчин, рибальчин, сільський, радісьть, живеться, розмовляют, сядте, пісьня, кузьня, донька, ненчин.

3. Орфографічна робота

Ø Запишіть слова у два стовпчики: 1-й — зі знаком м’якшення, 2-й — з апострофом, заповнюючи пропуски.

Будуєт..ся, трьох..ярусний, порт..єра, нев..янучий, Гал..ці, т..мяно, мереф..янський, батал..йон, різ..бяр, дон..чин, В..ячеслав, роз..ївся, Мар..яна, хлоп..ятко, учител..с..кий.

Ø Запишіть слова у два стовпчики: 1-й — з апострофом, 2-й — без апострофа.

Лук’ян, об’їзд, цвях, альянс, рясно, солов’ї, посвята, комп’ютер, ллють, ательє, об’єднання, тім’я, об’єкт, курйоз, свято.

Фізкультхвилинка

4. Виконання тестів

1. М’який знак на місці пропуску потрібно писати в усіх словах рядка

А стежин..ці, т..мяний, різ..бяр;

Б рибон..ці, красун..чик, низ..кий;

В жен..шень, нян..чить, турецький;

Г волин..ський, брун..ці, пал..ці;

Д тон..ший, корін..чик, грец..кий.

2. Апосторф слід писати в усіх словах рядка

А п..янкий, Св..ятослав, В..ячеслав;

Б від..єднати, хутор..янин, пів..юрти;

В кар..єра, з..єднати, ател..є;

Г ін..єкція, бр..язкіт, об..єм;

Д риб..ячий, торф..яний, Лук..яненко.

5. Гра «Третє зайве»

Ø Запишіть зайві слова.

П..ють, св..ято, ар..яфр.

Пір..я, бур..як, р..ясно.

Возз..єднати, роз..ятрити, духм..яний.

6. Творча робота

Ø Складіть логічний ланцюжок зі слів до картинок (див. вище).

Варіант учителя

Сьогодні у нас веселе свято. Ми грали в м’яча, пили морквяний сік і трав’яний чай. Потім до нас прийшли клоуни в жираф’ячій масці та в костюмі черв’яка. Свято вдалося: розважилися, усе з’їли, на столі залишилося лише пів’яблука.

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготуватися до контрольної роботи з теми «Фонетика. Орфоепія. Орфографія» (ІІ частина).

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Термометр»

(На дошці зображено термометр. Учні, виходячи, позначають рисочкою рівень задоволення, отриманого на уроці.)






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.